Thursday, Jan 14, 2021

صفحه نخست » تصاویر جانشین خامنه‌ای در تهران توزیع شد

poster_013221.jpgالعربیه - در اقدامی که ناظران آن را زمینه‌چینی برای اعلام رسمی جانشین «سید علی خامنه‌ای» رهبر ایران توصیف کرده‌اند، تصاویری از مجتبی خامنه‌ای پسر رهبر ایران در تهران توزیع شد.

در تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تصویری از مجتبی خامنه‌ای در کنار تصویر پدرش با پشت زمینه پرچم ایران ترکیب و شعار «لبیک یا خامنه‌ای» و «ما پیرو اهل بیت خامنه‌ای هستیم» در کنار آن درج شده است.

بهنام قلی‌پور روزنامه‌نگار با انتشار این تصویر در صفحه توئیترش نوشت: «گفته شده؛ امروز، تهران، حوالی میدان انقلاب توزیع و نصب تراکت برای رهبری #مجتبی_خامنه‌ای»

روزنامه فایننشال تامیز در ژانویه 2020 در مقاله‌ای تحت عنوان: «نبرد پشت‌پرده بر سر جانشینی خامنه‌ای»، نقش محوری و سرنوشت‌ساز سپاه پاسداران در انتقال قدرت برای جانشین خامنه‌ای و نامزدهای مطرح برای پست ولایت فقیه پس از غیاب او و نیز نقش قم بعنوان دومین کانون قدرت در این فرایندحساس و پیچیده، پرداخته است.

فایننشال تایمز در ارتباط با نقش بسیار حساس سپاه در انتقال قدرت در دوران پس از خامنه‌ای به نقل از تحلیلگری از جریان اصلاح طلب ایران آورده است: «پیچیدگی‌های داخلی و خارجی در خصوص جانشینی خامنه‌ای، کاملا مشهود است، لذا سیاست اعطای مجال گسترده به سپاه در این راستا قرار دارد که سپاه بتواند نقش محوری را در انتقال قدرت ایفا کند. به نظر بسیاری از تندروهای ایران جانشین خامنه‌ای باید رهبری پراگماتیک باشد تا توان ایستادگی در برابر آمریکا را داشته باشد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در این مقاله فایننشال تایمز در باب نامزدهای احتمالی برای جانشنی خامنه‌ای به مجتبی پسر 51 ساله وی اشاره رفته وآمده است : «مجتبی درحال حاضر در قم مشغول دادن درس خارج بوده وهمین ویژگی از نگاه برخی از محافل او را از اهلیت علمی حوزوی برای این منصب برخوردار می سازد. به نظر این محافل، ذهنیت سیاسی، نظامی و اقتصادی مجتبی شباهت به پدرش داشته و روابط بسیار صمیمانه‌ای میان او و سپاه، شکل گرفته است.

به نوشته این روزنامه، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه که در انتخابات ریاست جمهوری 2017 از روحانی شکست خورد نیز نامش برای جانشینی خامنه‌ای بر سرزبان برخی محافل است اما در یک جمع بندی کلی باید توجه داشت، بده بستان‌های گوناگون سیاسی میان ارکان متنوع نظام است که سرنوشت این منصب بعد از خامنه‌ای را مشخص می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy