Wednesday, Jan 13, 2021

صفحه نخست » استقرار مجدد شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه پس از حملات هوایی اسرائیل

iran_syria.jpg العربیه - دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه تأکید کرد که نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان تحت‌الحمایه این کشور در سوریه طی ساعات گذشته در کار استقرار مجدد در مناطقی بودند که هدف شدیدترین بمباران اسرائیل در نوع خود قرار گرفت.

بر اساس همین گزارش، شبه‌نظامیان پس از تخلیه مراکز خود در حومه استان دیر الزور و دو شهر البوکمال و المیادین در این استان، بار دیگر در دیر الزور مستقر شدند.

به گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، برخی از عناصر شبه‌نظامی از بیم حملات جدیدی که هر لحظه ممکن است آنها را هدف قرار دهند، در مناطق مسکونی مستقر شده و شماری دیگر نیز در مراکز خود، موضع گرفته‌اند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه چهارشنبه ۱۳ ژانویه، از کشته شدن دستکم ۵۷ نفر در حملات هوایی اسرائیل به مواضع، مراکز تجمع، انبارهای اسلحه، مهمات و موشک نیروهای رژیم اسد، حزب‌الله لبنان، نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وفادار به آنها به فرماندهی تیپ «فاطمیون» خبر داد که در منطقه حدفاصل شهر دیر الزور تا مرز سوریه و عراق در صحرای البوکمال قرار داشتند.

در شهر دیرالزور و حومه آن در نتیجه ۱۰ حمله هوایی اسرائیل به انبارها، اردوگاه الصاعقه، تیپ ۱۳۷، کوهستان مشرف به این شهر و ساختمان امنیت نظامی، ۲۶ نفر از جمله ۱۰ تن از نیروهای رژیم، ۴ نفر از «امنیت نظامی» و ۱۲ شبه نظامی وفادار به ایران کشته شدند. در پی این بمباران همچنین مراکز و انبارهای اسلحه و موشک نیز منهدم شدند.

در البوکمال، در نتیجه ۶ حمله هوایی اسرائیل به مراکز، زاغه‌های مهمات و سلاح در منطقه الحزام، محله الجمعه و دیگر مناطق در صحرای آلبو کمال، ۱۶ شبه نظامی وابسته به ایران ازاتباع عراق، کشته شدند. این حملات هوایی همچنین باعث تخریب مراکز و ماشین آلات و تجهیزات گردید.

در المیادین نیز ۱۵ شبه‌نظامی وفادار به ایران، ۱۱ نفر از تیپ «فاطمیون» با تابعیت افغان و دیگر ملیت‌های غیر سوری طی دو حمله هوایی و هدف قرار گرفته شدن مراکز و انبارهای اسلحه در منطقه مزارع واقع در صحرای المیادین، شرق دیر الزور کشته شدند. این حملات هوایی منجر به انهدام انبارها و مواضع نیروهای طرفدار اسد شد.

این شمار از تلفات، بالاترین میزان زیان‌های جانی است تاکنون در اثر حملات هوایی اسرائیل بر نیروهای اسد و ایران درخاک سوریه وارد آمده‌است. حملات هوایی اسرائیل در این نوبت که شدیدترین حملات در نوع خود بود با هیچ واکنش یا تلاشی برای مقابله از سوی سامانه پدافند هوایی رژیم اسد، روبرو نشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy