Saturday, Jan 16, 2021

صفحه نخست » «اعلام برائت» پزشک ایرانی ساکن ایتالیا پس از حضور در سفارت و حذف توییت

رادیو فردا - رشته توییت یک پزشک ایرانی ساکن ایتالیا درباره واکسن خارجی کرونا جنجال‌برانگیز شد و کار به سفارت ایران در شهر رم کشید.

tweet1.jpgفرزاد بیک‌پور که خود را «دانشجوی دکترای ویروس‌شناسی» معرفی کرده که در «وزارت بهداشت ایتالیا مستقیما روی ویروس کرونا» کار می‌کند، هفته گذشته در یک رشته توییت مفصل با شرح ابعاد علمی و اقتصادی تولید واکسن و دفاع از تولید واکسن‌های خارجی کرونا نوشته بود که «حماقت و توهم دشمنی دنیا» باعث عدم «اعتماد به واکسنی می‌شود که دولت‌‌های جهان» در حال رقابت برای خرید آن هستند.

او تاکید کرده بود که حتی اگر کسی مخالف واکسن خارجی است، حق ندارد «مانع از دسترسی دیگران به واکسن» شود و خطاب به برخی از مخالفان واکسن نوشته بود که تا اطلاع ثانوی «از روغن بنفشه و ادرار شتر» برای درمان کرونا استفاده کنند تا «اگر زنده ماندند»، بتوانند «واکسن حماقت» بزنند.

tweet2.jpgاشاره آقای بیک‌پور به برخی درمان‌های منتسب به طب اسلامی است که در ماه‌های گذشته توسط مدعیان طب اسلامی برای درمان کرونا مطرح شد و جنجال‌های بسیاری برانگیخت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این رشته توییت که در کشاکش بحث‌های گسترده مجازی درباره دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر منع واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی منتشر شد، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر داشت.

پس از این رویداد، آقای بیک‌پور در دو توییت دیگر نوشت که درباره رشته توییت او «تحلیل‌های جهت‌دار» نوشته شده و برای آن «تیترهای سیاسی» انتخاب شده و به همین جهت رشته توییت خودش را حذف کرد.

beikpour_011621.jpgآقای بیک‌پور همچنین روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه در یک توییت دیگر خبر داده است که عصر دیروز به سفارت ایران در رم رفته و با معاون سفیر ایران دیدار کرده است.

او گفته است این دیدار «صمیمانه» بوده و در جریان این دیدار او از «جریان‌هایی که درصدد سوءاستفاده از توییت» بوده‌اند، «اعلام برائت» کرده و «از اتفاقات پیش‌ آمده در فضای مجازی ابراز تاسف» کرده است.

مشخص نیست چرا سفارت ایران در ایتالیا به موضوع انتشار یک توییت درباره واکسن کرونا ورود پیدا کرده و آیا این اقدام در پی حکم وزارت خارجه ایران انجام شده است یا خیر.

برخی از کاربران با اشاره به این موضوع، نوشته‌اند که این تجربه نشان می‌دهد فشارهای امنیتی و سیاسی بر کاربران فارسی‌زبان توییتر چنان افزایش یافته است که باید در خارج از ایران هم به صورت ناشناس فعالیت کنند تا درگیر چنین حوادثی نشوند.

سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره منع واردات انگلیسی و آمریکایی و حمایت از تولید واکسن داخلی که قرار است توسط یکی از نهادهای اقتصادی زیر نظر خامنه‌ای تولید شود، بازتاب منفی گسترده‌ای در داخل و خارج داشته است.

«ستاد اجرایی فرمان امام» که از نهادهای اقتصادی زیرمجموعه رهبر جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، در جریان بحران کرونا در ایران موفق شد با واردات دستگاه‌های تولید ماسک و خریداری برخی کارخانه‌های ماسک،‌ انحصار تولید و فروش ماسک در ایران را در اختیار بگیرد.

این ستاد در ماه‌های اخیر درباره تولید واکسن کرونا در ایران برنامه‌ریزی و تبلیغات زیادی کرده است و مقام‌های حکومت به طور ویژه‌ای از آن حمایت می‌کنند.

علاوه بر واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی که دستور رهبر جمهوری اسلامی درباره منع واردات برخی از واکسن‌های خارجی را «گروگان‌گیری» توصیف کردند، سازمان عفو بین‌الملل هم اعلام کرد که علی خامنه‌ای در حال بازی با جان میلیون‌ها انسان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy