Tuesday, Jan 19, 2021

صفحه نخست » "گفتگوی محرمانه سوریه، اسرائیل و روسیه در بندر لاذقیه"

isrRussia_011821.jpgوزیر خارجه روسیه: اسرائیل به جای بمباران مواضع سپاه قدس در سوریه، آن را به ما گزارش کند

رادیو پیام اسرائیل - وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاورف گفت که خاک سوریه نباید به صحنه کشاکش بین اسرائیل و حکومت اسلامی ایران مبدل شود و اگر اسرائیل شکایت دارد که چرا نیروهای وابسته به رژیم ایران در خاک سوریه مستقر می شوند، باید آن موارد را به روسیه گزارش کند و خود به طور مستقیم علیه آن ها وارد عمل نشود.

این سخنان فردای روزی منتشر شد که خبر رسید گفتگوهای محرمانه ای بین سوریه، اسرائیل و روسیه در بندر لاذقیه سوریه آغاز شده که هدف از آن بحث درباره خروج نیروهای وابسته به ایران از خاک سوریه می باشد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه که به پرسش های خبرنگاران در مسکو پاسخ می گفت، توصیه کرد که اسرائیل به جای آن که خود مستقیما به انهدام تاسیساتی بپردازد که سپاه قدس به هدف استقرار دائم در سوریه برپا می سازد، این تهدیدهای امنیتی علیه خود را به روسیه گزارش کند.

محافل امنیتی در اسرائیل، در پاسخ به این پیشنهاد روسیه می گویند که شخص سرگئی لاوروف به خوبی از اقدامات گسترده رژیم ایران و سپاه قدس در سوریه آگاهی دارد و نیازی به گزارش اسرائیل در این زمینه نیست و به علت حساس بودن موضوع، اسرائیل ناچار است به سرعت و به تنهایی وارد میدان شود و برای رفع این خطر به اقدامات لازم دست بزند.

روسیه تاکنون به بمباران مواضع سپاه قدس در سوریه، اعتراضی به دولت اسرائیل نکرده و اگر حتی مواردی از این قبیل وجود داشته، بسیار محدود بوده و به خطرات اقدام اسرائیل علیه امنیت سربازان روسی در سوریه محدود می شده است.

سرگئی لاوروف در ادامه سخنان خود افزود: به دوستان اسرائیلی بارها گفته ایم که اگر مدارکی در دست دارند که نشان می دهد امنیت آن ها از جانب سوریه مورد تهدید قرار گرفته، می توانند برای رسیدگی، به دولت روسیه ارائه دهند.

او گفت: دولت روسیه بلافاصله پس از دریافت این گزارش ها به اقدامات لازم دست زده و تدابیر مورد نیاز را به عمل خواهد آورد.

سپاهی حسین سلامی، کوتاه مدتی پیش از آن که به فرماندهی سپاه پاسداران منصوب شود در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که استقرار در سوریه، برای سپاه پاسداران از اهمیت بسیار مهم راهبردی برخوردار است، زیرا از این طریق، ایران با رژیم صهیونیستی یعنی اسرائیل هم مرزی می شود.

یک فرمانده دیگر سپاه گفته بود که اکنون پس از استقرار نیروهای قدس در سوریه، رژیم صهیونیستی باید از طریق دریا از این سرزمین فرار کند.

اسرائیل در سه سال اخیر حدود یک هزار و پانصد هدف نظامی رژیم ایران در سوریه را ویران کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy