Friday, Jan 22, 2021

صفحه نخست » توییت خامنه‌ای در مورد "ترور" ترامپ در زمین گلف + خبر تکمیلی

یورونیوز - حساب توییتر پايگاه اطلاع‌رسانی علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز جمعه با انتشار تصویری از یک گلف‌باز که یادآور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا است، نوشت: «انتقام حتمی است. قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگرچه کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد؛ اما بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.»

در این تصویر بر بالای سرِ فرد گلف‌باز، سایه یک هواپیمای بدون سرنشین نیز دیده می‌شود.

tweet.jpg

خبر تکمیلی: تعلیق حساب علی خامنه‌ای در توییتر

ساعاتی پس از انتشار یک پیام تهدیدآمیز در توییتر، این شبکه اجتماعی روز جمعه حساب کاربری مرتبط با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران را تعلیق کرد.

حساب توییتر فارسی خامنه‌ای روز گذشته با انتشار عکسی از یک بازیکن گلف که تداعی‌کننده دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا است و سایه یک پهپاد در آن دیده می‌شد که گویی که او را هدف گرفته، نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی کرد که انتقام حتمی است.

این پیام یک روز بعد از ادای سوگند جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا منتشر شد. پیشتر در دی ماه و روزهای قبل از نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ارتش آمریکا در عراق، مقام‌های ایرانی بارها از انتقام گفته بودند.

kham.jpg

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط پهپادهای ارتش آمریکا کشته شد. ایران در واکنش، یک پایگاه نظامی در عراق که نظامیان آمریکایی در آن ساکن بودند را موشک‌باران کرد، اما تلفات جانی نداشت و جمهوری اسلامی همچنان از انتقام‌گیری می‌گوید.

مخالفان جمهوری اسلامی بارها از شبکه‌های اجتماعی عمده از جمله توییتر خواسته بودند با توجه محدودیت‌های مردم ایران برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های کاربری رهبری و مقام‌های ارشد ایران را که از این شبکه‌ها برای انتشار عقایدشان و بعضا تهدید استفاده می‌کنند، مسدود کنند.

پس از تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در توییتر و فیسبوک به دلیل نشر اطلاعات نادرست و تحریک هواداران خود به خشونت در روزهای پایانی دولت او در اواخر دی ماه، موج جدیدی از درخواست‌ها برای تعلیق حساب‌های خامنه‌ای در توییتر نیز آغاز شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy