Friday, Jan 22, 2021

صفحه نخست » جو بایدن چگونه کنترل تسلیحات اتمی آمریکا را در اختیار گرفت؟

arab22.jpgالعربیه - هر کس رئیس‌جمهوری آمریکا شود، کیفی را از رئیس‌جمهوری سابق تحویل می‌گیرد که حاول رمزها و سیستم صدور اوامر استفاده از تسلیحات اتمی آمریکاست. این کیف که از آن با نام رمز «فوتبال» یاد می‌شود، همیشه و در همه جا همراه رئیس‌جمهوری آمریکاست و توسط یک افسر آموزش دیده، حمل می‌شود. خود رئیس‌جمهوری هم یک کارت پلاستیکی با خود حمل می‌کند که رمزهای شلیک در آن قرار دارد.

تصمیم دونالد ترامپ برای عدم حضور در مراسم ادای سوگند جو بایدن اما روند تحویل کیف فوتبال از رئیس‌جمهوری سابق به رئیس‌جمهوری فعلی را مختل کرد. از 150 سال پیش به این سو بسیار کم‌سابقه بود که رئیس‌جمهوری در مراسم ادای نفر بعدی حاضر نشود.

زمانی که دونالد ترامپ از پایگاه هوایی آندروز به اقامتگاه خود در فلوریدا پرواز کرد، هنوز رئیس‌جمهوری آمریکا بود. همزمان هم مراسم ادای سوگند جو بایدن در حال اجرا بود و او پس از ادای سوگند باید کیف فوتبال را در اختیار می‌گرفت.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در پرواز ترامپ به فلوریدا یک افسر نظامی مسئول به مانند همیشه او را همراهی کرده و کیف فوتبال را با خود داشت.

از این کیف سه نسخه وجود دارد که یکی همیشه رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کند. یکی در دفتر معاون اول نگهداری می‌شود تا در صورت رخ دادن اتفاقی برای رئیس‌جمهوری او بتواند اداره کشور را فورا در دست بگیرد و نسخه سومی هم از کیف فوتبال وجود دارد که در یک مکان کاملا سری به عنوان رزرو نگهداری می‌شود.

در مراسم ادای سوگند بایدن، کیف رزرو به مراسم آورده شد و پس از رسمیت یافتن ریاست‌جمهوری بایدن به او تحویل داده شد. اعتبار کارت پلاستیکی ترامپ هم لغو و کارت جدیدی به بایدن تحویل داده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy