Friday, Jan 22, 2021

صفحه نخست » ایران؛ انفجاری شدید در مجتمع پتروشیمی خراسان

arab22-1.jpgالعربیه - مجتمع پتروشیمی خراسان جمعه 22 ژانویه شاهد انفجاری بود که باعث بروز لرزش‌های شدید در روستاهای اطراف این مجتمع شد.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، علت این انفجار، بروز اشکال در لوله‌های گاز یکی از بشکه‌های بخار آمونیاک بوده‌ است.

سرما علت اصلی است

جواد نظری مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: یکی از مخازن بخار مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد بعد از ظهر امروز (جمعه 22 ژانویه) منفجر شد که تلفات جانی در پی نداشت.

او تأکید کرد که «این حادثه به دلیل یخ‌زدن تجهیزات بود زیرا مخازن از کار افتاد و پمپاژ گاز به دلیل سرما متوقف شد که منجر به انفجار آنها و آسیب دیدن این واحد تولیدی گردید.»

به گفته نظری، مخزن آمونیاک منفجر نشد اما در حال، حاضر دود غلیظی که محل انفجار را فرا گرفته، بخار آمونیاک نیست بلکه بخار آب است و لذا جای نگرانی نیست.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

انفجار منطقه را لرزاند

این در حالی است که ساکنان روستاهای همجوار گفته‌اند که در هنگام انفجار، خانه‌های آنها به شدت به لرزه درآمد.

گفتنی است که ایران سال گذشته شاهد انفجارهای متعدد و آتش‌سوزی در تأسیسات پتروشیمی، نفت و تأسیسات هسته‌ای و نظامی بود که برخی از آنها، «عملیات خرابکارانه» توصیف شد.

مهمترین این حوادث، انفجار سایت هسته‌ای نطنز در اصفهان در ژوئیه گذشته بود که باعث تخریب سانتریفیوژهای مدرن شد. همچنین بروز انفجار در پایگاه موشکی «خجیر» در شرق تهران، نزدیک سایت نظامی پارچین در ژوئن گذشته از جمله این انفجار هاست

انفجارهای مبهم

انفجار دیگری نیز در 10 ژوئیه، در گرمدره در غرب تهران در یک پایگاه هوایی متعلق به سپاه پاسداران رخ داد. تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از سوی شرکت «پلانت لبز»، وقوع آتش‌سوزی را در منطقه ای به مساحت 22 هزار متر مربع نشان می‌دهند.

رئیس سازمان دفاع مدنی ایران، انفجار تأسیسات هسته‌ای «نطنز» را «یک حادثه غیرعادی» توصیف کرده و خاطر نشان ساخت که دیگر حوادث ناشی از «نقص تدابیر ایمنی» بوده ‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy