Saturday, Jan 23, 2021

صفحه نخست » نخستین سخنان ترامپ بعد از پایان ریاست‌جمهوری

pendent22.jpgایندیپندنت فارسی - دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در اولین اظهارات خود پس از ترک کاخ سفید، به برنامه‌های خود در آینده اشاره کرد.

ترامپ هنگام شام خوردن با دوستانش در باشگاه گلف خود در وست پالم بیچ فلوریدا، در پاسخ به سوالی درباره برنامه های آینده خود در دنیای سیاست به روزنامه آمریکایی واشینگتن اگزمینر "The Washington Examiner" گفت: «ما کاری خواهیم کرد... اما الان وقت آن نیست.»

بلافاصله یکی از دستیاران سابق ترامپ که وی را همراهی می کرد، بدون ارائه توضیحات بیشتر گفتگو با روزنامه آمریکایی را متوقف کرد.

ترامپ روز چهارشنبه گذشته (۲۰ ژانویه)، پس از امتناع از شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن، چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، برای اقامت در املاک خصوصی خود، وارد فلوریدا شد .

در اوایل هفته گذشته، یکی از دستیاران ترامپ گفته بود که رئیس‌جمهور نیاز به استراحت دارد و افزود: «امیدواریم که او یک ماه کامل گلف بازی کند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ترامپ در حال بررسی کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ است و وی با تشکیل تیم کوچکی که وی را در محل سکونتش همراهی و از نزدیک با او همکاری می‌کنند، قصد دارد حزب جدیدی را برای حمایت از کاندیداتوری خود در آینده ایجاد کند.

با این حال ساعاتی پیش، چاک شوم، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا گفت که استیضاح دونالد ترامپ، روز هشت فوریه برگزار خواهد شد.

برگزاری این جلسه استیضاح با موافقت اعضای جمهوری‌خواه سنا همراه بوده است. ترامپ نخستین رییس‌جمهور با سابقه دو بار استیضاح و نخستین رییس‌جمهور سابقی است که جلسه استیضاحش پس از پایان دوره کاری‌اش برگزار خواهد شد.

اگر استیضاح آقای ترامپ در سنای آمریکا رای بیاورد، او عملا نخواهد توانست برای انتخابات آینده شخصا کاندیدا شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy