Thursday, Jan 28, 2021

صفحه نخست » شرایط جدید صدور ویزای امارات برای ایرانی‌ها

UAE_012821.jpgیورونیوز - رئیس دفتر نمایندگی ایران در ابوظبی از آغاز دوباره صدور ویزا(روادید) برای ایرانیان متقاضی سفر به امارات عربی متحده خبر داد.

محمد حسینی، رئیس دفتر نمایندگی ایران در ابوظبی، چهارشنبه شب با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد:«همانطور که دو هفته پیش قولش را دادم خوشبختانه روادید امارات برای تجار و بازرگانان (که ثابت کنند برای تجارت می‌آیند) و کسانی که می‌خواهند خانواده‌هایشان را بیاورند، صادر خواهد شد.»

آقای حسینی سپس روز پنجشنبه با ارسال پیامی تکمیلی در صفحه توئیتر خود از ایرانیان خواست تا برای روشن شدن جزئیات تصمیم دولت امارات چند روزي صبر كنند تا مقامات ذيربط، دستورالعمل ها را به آژانس‌هاي مسافرتي و دفاتر هواپيمايي ابلاغ كنند.

سفیر ایران در امارات عربی متحده همچنین تاکید کرده که در جریان جزئیات شرایط جدید صدور ویزای امارات برای ایرانی‌ها نیست.

همزمان دولت امارات عربی متحده اعلام کرده که دانشجویان خارجی که معدل تحصیلی بالایی دارند، می‌توانند درخواست دریافت ویزای ۵ ساله کنند. البته این ویزا در صورتی که دانشجویان از عهده پرداخت هزینه مسکن خود بر بیایند و خانواده آنها نیز از تمکن مالی کافی برخوردار باشند، می‌تواند شامل اعضای خانواده آنها نیز بشود.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

امارات عربی متحده از ۱۸ نوامبر(۲۸ آبان) صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران را متوقف کرده بود.

در همین زمینه:

تخیف‌های ویژه بخش گردشگری امارات برای مشتریانی که واکسن زدند

ایندیپندنت فارسی - هتلی در دبی، به مشتریانی که واکسن‌ کووید-۱۹ دریافت کرده باشند تخفیف‌های ویژه می‌دهد تا گردشگری در بحبوحه همه‌گیری کرونا، جان تازه‌ای بگیرد.

این هتل مجلل، به نام اقامتگاه بیابانی باب الشمس، به مشتریانی که واکسن زده باشند، در قیمت اتاق‌ها و هزینه غذای رستوران، ۲۵ درصد تخفیف می‌دهد. با حدود یک ساعت رانندگی در بیابان جنوب دبی، می‌توان به این هتل رسید.

زید سلیمان، مدیر هتل اقامتگاه بیابانی باب الشمس می‌گوید: این اقدام نشانگر حمایت ما از تزریق واکسن است و امیدواریم باعث تشویق مردم به واکسن‌زدن شود.

این اقامتگاه که «بهشت باشکوه در دل تل‌ماسه‌های بیابان» نامیده می‌شود، درگاهی به بیابان و بین اهالی ثروتمند دبی معروف است. بیابان‌های اطراف این اقامتگاه نیز زیستگاه جانوران وحشی، از قبیل غزال و انواع پرندگان و مارمولک‌ها است.

امارات‌نشین دبی که سعی دارد بدون بستن کامل درهای خود به روی گردشگران با همه‌گیری کرونا مقابله کند، هفته پیش در پی افزایش شمار بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها، تمامی تفریحات حضوری در هتل‌ها و رستوران‌ها را تعطیل کرد.

بسیاری از کسب‌وکارهای خدمات تفریحی دبی که یکی از هفت امارات‌نشین کشور امارات متحده عربی است، به مشتریانی که واکسن‌ زده باشند، تخفیف می‌دهند. اوایل این هفته، رستوران‌های دبی، تخفیف‌‌دادن به مشتریان واکسن‌زده را آغاز کردند.

رستوران‌های گروه مهمان‌پذیر دروازه‌ها در این امارات‌نشین، با شعار «عشق بدهید نه کرونا» به ساکنانی که دوز اول واکسن را زده باشند، ۱۰ درصد و به آنهایی که دوز دوم را نیز تزریق کرده باشند، ۲۰ درصد تخفیف می‌دهند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

امارات متحده عربی می‌گوید هم‌اکنون از ۱۰ میلیون نفر جمعیت این کشور، حدود ۲.۵ میلیون نفر واکسن زده‌اند. این کشور، واکسن چینی سینوفارم و واکسن فایزر بایونتک را تایید کرده است.

گردشگری، بخشی اساسی از اقتصاد دبی است و گردشگران بریتانیایی یکی از پرشمارترین گروه‌های بازدیدکننده از این کشور هستند. در اوقات عادی هر سال، حدود ۱.۵ میلیون نفر بریتانیایی از امارات متحده عربی دیدار می‌کنند. اکثر آنها به دبی می‌آیند که قطب اصلی گردشگری امارات است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy