Saturday, Jan 30, 2021

صفحه نخست » دلیل واقعی صدای آژیر در تهران چه بود؟

alarm_012721.jpg

آژیر، تغییر مسیر هواپیما و از دسترس خارج شدن سایت‌ها؛ در تهران چه می‌گذرد؟

ایران وایر - مجموعه‌ای از اتفاقات که از نیمه‌شب جمعه ۱۰ بهمن در تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد توجه کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

حدود ساعت ۱۲ نیمه شب جمعه، ۱۰ بهمن، به وقت تهران، تعداد قابل توجهی از شهروندان ساکن غرب تهران از شنیده شدن صدای آژیر خطر و نگرانی عمومی اهالی این منطقه خبر دادند.

بنابر گزارش‌ها، صدای آژیر در مناطق شهرآرا، ستارخان و مرزداران در غرب تهران برای دقایقی شنیده شد.

فیلم‌هایی هم در شبکه‌های اجتماعی در این باره منتشر شده است و بعضی کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که بدون اخطار قبلی صدای آژیر قرمز شنیده‌اند اما دلیل این اتفاق برای آنها مشخص نیست.

در نخستین واکنش مقامات به شنیده شدن صدای آژیر، حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران گفت «سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده که همین موضوع موجب شنیده شدن آژیر در غرب تهران شده است.»

اعلام نشدن نام سازمانی که آژیر آن به گفته معاون امنیتی استانداری تهران دچار اختلال شده است بر حدس و گمان‌ها درباره منشا این آژیر افزود.

ساعتی بعد از قطع صدای آژیر تصاویر متعددی از اسکن وبسایت‌های دنبال‌کننده پروازها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که حکایت از تغییر مسیر یک پرواز از بالای فرودگاه امام خمینی در جنوب تهران داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی هم در زیرنویس خبری خود به این موضوع اشاره کرد و نوشت: خلبان پرواز خطوط هوایی ترکیه مستقلا تشخیص داده که «به علت شرایط جوی» از فرود منصرف و کمی بعد در باکو بر زمین نشسته است.

در عین حال سایت خبرآنلاین نوشت که اطلاعات اولیه و تایید نشده حاکی از آن است که مشکل فنی هواپیمای ترکیش‌ایر بر فراز مناطق غربی تهران و احتمال سقوط علت فعال شدن آژیر هشدار بوده است.

در حالی که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مشغول گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط میان صدای آژیر و تغییر مسیر هواپیمای ترکیش ایرلاین بودند، برخی دیگر با انتشار اسکرین شات‌هایی از از دسترس خارج شدن وبسایت‌های مانند فرودگاه مهرآباد، و سازمان انرژی اتمی ایران خبر دادند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، تلاش برای ورود به سایت سازمان انرژی اتمی با پیام «امکان دسترسی به صفحه درخواستی در این لحظه مقدور نمی باشد»، روبرو می‌شود.

تاکنون هیچ مقام رسمی درباره دلیل از دسترس خارج شدن این وبسایت‌ها اظهار نظری نکرده است و مشخص نیست که آیا ارتباطی میان این رویدادها وجود دارد یا خیر.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy