Friday, Feb 5, 2021

صفحه نخست » روحانی از آغاز قریب‌الوقوع واکسیناسیون عمومی کورونا خبر داد

BE7232BE-10EE-4AA1-844E-15774E62AF54.jpegبی بی سی فارسی

حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است که واکسیناسیون عمومی در برابر ویروس کرونا از این هفته آغاز می‌شود.
آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که غیر از افراد دولتی، مقام های قضایی و نظامی هم در آن عضویت دارند گفته است "قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود".
ایران اواخر هفته گذشته ۵۰۰ هزار دوز واکسن ضدکرونای "اسپوتنیک وی" ساخت کشور روسیه را وارد کرد.
سازمان بهداشت جهانی این واکسن را تایید نکرده است اما به تازگی "لانست" یک ژورنال پزشکی نتیجه تحقیقات بر این واکسن را منتشر کرده که می گوید اثربخشی این واکسن در برابر ویروس بیش از ۹۱ درصد است.

رئیس جمهور ایران گفته که کار واکسیناسیون ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران زمان بر است و از شهروندان ایرانی خواسته همچنان موازین بهداشتی را رعایت کنند.
حسن روحانی با اشاره به فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان دو فوتبالیست پیشکسوت ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفته است رعایت مقررات بهداشتی توسط ایرانیان کاهش یافته است.
او هشدار داده است"اگر همینطور روند کاهشی ادامه پیدا کند، روند ابتلا و سپس مرگ و میر افزایش می‌یابد".

همزمان با هشدار آقای روحانی، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم هشدار مشابهی داده و از دو برابر شدن شهرهای نارنجی در ایران خبر داده است.
دکتر رئیسی گفته است "خوشبختانه هنوز شهر قرمز نداریم، اما شهرهای نارنجی از ۱۸ تا به ۳۶ رسیده و دوبرابر شده که این یک هشدار است. شهرهای زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸ رسیده و شهرهای آبی از ۳۰۶ به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است".
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفته است " امید داریم که اگر بتوانیم این پنج - شش هفته را به خوبی رعایت کنیم و مانع خیز چهارم شویم، بتوانیم یک شب عید آرام داشته و برخی فعالیت‌ها را بتوانیم انجام دهیم".
دولت ایران اول اسفند ۱۳۹۸ یک روز مانده به انتخابات مجلس یازدهم از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
از آن زمان تاکنون بیش از ۵۸ هزار ایرانی بر اساس آمار رسمی دولتی جان خود را به علت ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند.
ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت ایران گفته است که آمار واقعی فوت شدگان بر اثر کرونا دو برابر عددی است که این وزارتخانه اعلام می کند.

B98014E3-B72C-4261-BD7A-333C5A926701.jpeg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy