Saturday, Feb 6, 2021

صفحه نخست » شعارهای یک مرد مرموز، راه‌اندازی کمپین "مرد آزادی کجاست"

azadi_020621.jpgالعربیه - ویدیویی که در آن یک مرد در ایران شعار می‌دهد: «مرگ بر شاه، مرگ بر خامنه‌ای، زنده باد آزادی» طی روزهای اخیر توسط کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده و این کاربران با راه‌اندازی توفان توئیتری با هشتگ «مرد آزادی کجاست» خواستار روشن شدن سرنوشت او پس از دستگیری شدند.

کاربران ایرانی با راه‌اندازی کمپینی با هشتگ «مرد آزادی کجاست» در شبکه‌های اجتماعی، خواستار افشای سرنوشت مردی شدند که در خیابانی در تهران مرکز پایتخت ایران، شعار می‌داد: «مرگ بر شاه ... مرگ بر خامنه‌ای ... زنده باد آزادی».

او بلافاصله پس از این اقدام، ناپدید شد. این مرد چند روز پیش، روی جعبه‌ برق که حالت سکو دارد مانند دختران خیابان انقلاب بالا رفت و شعار داد.



این روش اعتراض شبیه موج اعتراضات «دختران خیابان انقلاب» در برابر حجاب اجباری بود که طی آن ویدا موحد در دسامبر 2017 روی جعبه برق در خیایان انقلاب بالا رفت و در حالیکه روسری خود را به چوب بسته بود آن را تکان داد و این اقدام او موجی ایجاد کرد و باعث تکرار حرکت او توسط دهها دختر شد که اغلب نیز دستگیر شدند.

کاربران ایرانی در توئیتر خواستار شفاف‌سازی درباره هویت این مرد و سرنوشت او شدند. در این ویدیوی منتشر شده از این مرد، صدای زنی شنیده می‌شود که می‌گوید: «آنها (ماموران امنیتی) او را می‌برند» که نشان می‌دهد این مرد دستگیر شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

تاکنون هویت این مرد یا محل نگهداریش مشخص نشده است، همانطور که هنگام دستگیری ویدا موحد چنین اتفاقی رخ داد. اما جنبش «مرد آزادی» کل ساختار نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد و علیه آن شعار داد، همچنین شعارهای او علیه شاه نشان می‌دهد که او با هر دو نوع حکومت سابق و کنونی در ایران مخالف است و آنها را باعث سرکوب آزادی می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy