Tuesday, Feb 9, 2021

صفحه نخست » افشاگری ناگهانی محمود علوی از نقشه محرمانه خامنه ‌ای؟

nuclear_020921.jpgوزیر اطلاعات: مجبورمان کنید بمب اتمی میسازیم

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در گفتگوی با تلویزیون دولتی این کشور گفته است : اگر چه تهران قصد تولید سلاح اتمی ندارد، اما، اگر فشارها بر ایران ادامه یابد، این کشور می‌تواند در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بار دیگر با استناد به فتوایی منسوب به علی خامنه ای گفته است که حکومت ایران شرعاً تولید سلاح اتمی را حرام می‌داند و در نتیجه در پی دستیابی به آن نیست. اما، اگر فشارها بر این کشور ادامه یابد، تهران می‌تواند در جهت عکس عمل کند و در این صورت مسئولیت این اقدام نه به دوش حکومت ایران، بلکه برعهدۀ دولت هایی است که اعمال فشار بر جمهوری اسلامی را متوقف نمی‌کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اگر چه رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن، تعلیق تحریم‌های آمریکا را به بازگشت کامل ایران به برجام مشروط کرده، رویترز، اما، به نقل از منابع آگاه در واشنگتن نوشت که دولت آمریکا آماده است در ازای بازگشت ایران به برجام، برخی امتیازات اقتصادی به این کشور بدهد، بی آنکه البته تحریم‌های خود را علیه تهران تعدیل کرده یا به حال تعلیق درآورد. با این حال، همین منابع افزوده‌اند که رئیس جمهوری آمریکا هنوز در این مورد تصمیم نگرفته و موضع اعلام شدۀ او همچنان معتبر است که مطابق آن بازگشت آمریکا به برجام به رعایت کامل این توافق از سوی تهران مشروط شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy