Friday, Feb 12, 2021

صفحه نخست » با دستگیری سه برادر سوری در آلمان و دانمارک بمب گذاری احتمالی داعش در اروپا خنثی شد

france11.jpgرادیو بین المللی فرانسه - به گزارش اشپیگل آنلاین، هفته گذشته پلیس فدرال آلمان ارسال یک سفارش مشکوک اینترنتی را در لهستان پی گرفت. یک سوری ۳۳ ساله مقیم دانمارک به فروشنده لهستانی ۵ کیلو گوگرد و ۵ کیلو پودر آلومینیوم سفارش داده بود که باید به آدرس برادرش در شهر داساو آلمان ارسال می‌شد. از این مواد می‌توان برای ساخت بمب‌های تخریبی قوی استفاده کرد.

دستگیری ۲ برادر در دانمارک

در پی کسب این اطلاع، ماموران پلیس جنائی ایالت زاکسن آنهالت خانه دریافت کننده مواد را مورد تفتیش قرار دادند، اما نه از مواد اثری یافتند و نه از دریافت کننده سوری. در مقابل، مقداری فتیله و اجزاء دیگر مورد نیاز برای ساخت بمب در کنار پرچم داعش در این خانه پیدا شد. فرد مشکوک، در تعقیب و گریزهای بعدی پلیس آلمان و دانمارک همراه با برادر دیگرش در دانمارک دستگیر شد. در آنجا علاوه بر گوگرد و پودر آلومینویم سفارش داده شده در لهستان، وسایل تبلیغاتی داعش نیز کشف شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دستگیری برادر سوم در آلمان

تحقیقات بعدی پلیس به تفتیش خانه و بازداشت سومین برادر سوری در شهرک دیتسباخ واقع در نزدیکی فرانکفورت منتهی شد. در این محل نیز آثار تبلیغ برای داعش از سوی پلیس ضبط شد. دادستان کل آلمان در شهر نورنبرگ پی‌گیری پرونده سه برادر سوری را به عهده گرفته است. این سه به «آماده سازی یک عملیات خشونت آمیز خطرناک» متهم شده‌اند.

با دستگیری سه برادر سوری این گمانه زنی تقویت شده است که دولت اسلامی به دنبال از سرگیری عملیات تهاجمی خود در سوریه و عراق می‌کوشد اروپا را نیز بار دیگر با عملیات تروریستی بزرگ ناامن کند.

دستگیری این افراد در اروپا، هنگامی صورت می‌گیرد که رویدادهای گوناگون در سوریه و عراق از فعال شدن و جان گرفتن دوبارۀ داعش و یا برخی از نیروهای آن حکایت می‌کند. روز نهم فوریه امسال در جریان درگیری میان داعش با نیروهای وفادار به بشار اسد در استان دیرالزور سوریه ٧ سرباز ارتش و ۱۹ شبه نظامی هوادار رژیم حاکم بر این کشور کشته شدند. دولت اسلامی در این عملیات ۱۱ شبه نظامی خود را از دست داد. نیروهای ارتش و شبه نظامیان طرفدار اسد هنگام گشت زنی به دام داعش افتادند.

در ماه دسامبر سال گذشته نیز داعش بر سر راه ۴۰ سرباز ارتش سوریه که برای گذراندن مرخصی راهی خانه های خود بودند کمین گذاشت و همه آن ها را کشت.

روز ۲۱ ژانویه امسال هم دو تروریست انتحاری با انفجار خود در یک بازار شلوغ بغداد با کشتن ۳۲ غیرنظامی وحشت آفریدند. ساعاتی پس از این جنایت داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

در پی عملیات خونین داعش در سوریه و عراق وزیرخارجه فرانسه در تماس با همتای آمریکائی خود خواستار مبارزه مشترک با داعش و تروریسم در منطقه خاورمیانه شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy