Sunday, Feb 14, 2021

صفحه نخست » "عامل اصلی تدارک ترور فخری‌زاده از کارکنان اخراجی نیروهای مسلح بوده"

farda14-1.jpgرادیو فردا - وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید عضو «اخراجی» نیروهای مسلح که در تدارک ترور محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه هسته‌ای ایران، نقشی کلیدی ایفا کرده بود پیش از اجرای عملیات از کشور «متواری» شده و ‌هم‌اکنون «تحت تعقیب» است.

محمود علوی روز یکشنبه ۲۶ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا سوءقصد به فخری‌زاده را به اسرائیل نسبت داد و مدعی شد که پس از «ترور فخری‌زاده»، اسرائیل «همچنان قصد انجام شرارت‌های متعدد دیگری در کشور داشت» که وزارت اطلاعات این اقدامات را «شناسایی و خنثی» کرد و «افرادی نیز در این رابطه شناسایی شدند».

وزیر اطلاعات ایران نخستین‌بار شامگاه ۲۰ بهمن در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون حکومتی ایران به مسئولیت «یک عضو نیروهای مسلح» در تدارکات برای «ترور» فخری‌زاده اشاره کرده بود.

او در دفاع از عملکرد خود در وزارت اطلاعات مدعی شده بود که این وزارتخانه «پنج روز» پیش از کشته شدن محسن فخری‌زاده خبر داده بود که «دشمن قصد انجام عملیات در آن نقطه را دارد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وزیر اطلاعات ایران همچنین گفته بود: «فخری‌زاده جزو نیروهای مسلح بود و آن فردی هم که اولین تدارکات را برای ترور انجام داد جزو نیروهای مسلح بود. ما چون نمی‌توانستیم در حوزه نیروهای مسلح کار اطلاعاتی انجام دهیم از مسئولین مربوطه نفر خواستیم بیایند بنشینند و روی قضیه کار کنیم ولی قبل از این‌که نماینده‌ای معرفی شود این اتفاق [ترور] افتاد».

محسن فخری‌زاده مهابادی، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، روز هفتم آذر در آبسرد دماوند هدف سوء‌قصد قرار گرفت و کشته شد.

از آقای فخری‌زاده که یک افسر ارشد سپاه پاسداران بود و نامش در لیست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت، به عنوان «مهره‌ای کليدی» و «مدیر ارشد» برنامه‌ هسته‌ای ایران نام برده می‌شد که از سال ۱۳۸۰ نقش مهمی در این زمینه بر عهده داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy