Monday, Feb 15, 2021

صفحه نخست » رزمایش «ناگهانی» اسرائیل در بلندی‌های جولان

isr_021521.jpgرادیو فردا - ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، رزمایش ناگهانی یک روزه‌ای در بلندهای اشغال شده جولان سوریه برای آزمایش آمادگی ارتش برای جنگ احتمالی برگزار کرد.

این رزمایش در حالی برگزار شده است که تنش‌ها میان ایران و اسرائیل بر سر برنامه اتمی تهران اوج گرفته است. همچنین خشونت‌ها در سوریه در نتیجه درگیری میان نیروهای دولتی و مخالفان که شکل جنگ داخلی به خود گرفته، خونبار‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که این مانور بخشی از رزمایش‌های عادی است. این خبرگزاری افزوده که به نظر می‌رسد این سخنان برای کمرنگ کردن گمانه زنی‌ها درباره احتمال جنگ احتمالی اسرائیل با ایران یا سوریه ایراد شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

سال گذشته تقریبا در همین زمان، ارتش اسرائیل مانوری ناگهانی برگزار کرده بود.

اسرائیل از قدرت‌های جهانی خواسته است «خطی قرمز» برای فعالیت‌های اتمی تهران تعیین کنند چرا که به گفته مقام‌های این کشور زمان «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی» در حال پایان یافتن است.

در ساعت‌های اولیه صبح چهارشنبه، سربازان ذخیره ارتش اسرائیل تلفنی از منازلشان فراخوانده شدند. شماری از نیروهای نظامی هم با هلیکوپتر از مرکز اسرائیل به بلندی‌های جولان انتقال داده شدند.

خبرگزاری رویترز تاکید کرده است که در این رزمایش از نیروهای ذخیره استفاده شده است.
رادیو اسرائیل در گزارش خود یادآور شد که این رزمایش به منظور آمادگی برای جنگی ناگهانی در بلندی‌های جولان که نیازمند استقرار فوری نیرو‌ها است، صورت گرفته است.

خبرنگار این رادیو تاکید کرد که زمان اجرای این رزمایش «تصادفی نیست.»

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش به دستور رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به منظور «آزمایش توان و آمادگی واحدهای ارتش» برگزار شده است.

در این بیانیه تعداد واحدهایی که در مانور نظامی شرکت کرده‌اند، ذکر نشده است. اما رادیو اسرائیل گفته است که واحدهای زیادی در مانور شرکت کردند. برخی از منابع اسرائیلی نیز گفته‌اند که این رزمایش به لحاظ شمار نیروهای شرکت کننده بی‌نظیر بوده است.

ایران تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را رد می‌کند و وعده پاسخگویی به هر حمله اسرائیل را می‌دهد.

اسرائیل بیم دارد که حمله به ایران پاسخ موشکی هم‌پیمانان ایران در لبنان و نوار غزه را نیز در پی داشته باشد. اسرائیل همچنین بیم آن دارد که برخی گروه‌های تندرو به سلاح‌های شیمایی سوریه دست یابند.

بلندی‌های جولان در جنگ سال ۱۹۶۷ اشغال شد. اسرائیل در سال ۱۹۸۱ اعلام کرد که این منطقه را به خاک خود افزوده است؛ اعلامی که هیچ‌گاه از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy