Wednesday, Feb 17, 2021

صفحه نخست » پیام جناح‌های نزدیک به ایران با حمله به نیروهای آمریکایی در اربیل

erbil_021721.jpgالشرق الاوسط - وحمله موشکی به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق که توسط جناح مسلحی به نام «سرايا اولياء الدم» انجام شد ، حامل چندین پیام به منطقه، بغداد و واشنگتن بود.

کاخ سفید اعلام کرد، مسئولان آمریکایی همچنان در تلاش و فعالیت هستند تا مسئول حمله به اربیل که شامگاه دوشنبه رخ داد، مشخص شود.

در همین راستا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در جریان کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد، دولت آمریکا در حال بررسی ابهامات مربوط به حمله راکتی به فرودگاه اربیل است.

یکی از پیام های این حمله که با محکومیت گسترده عربی و بین المللی روبرو شد، مربوط به توانایی جناح های طرفدار ایران در هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در اعماق اقلیم کردستان بود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که با مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تماس گرفته‌ و وعده داده است که از هر تلاشی برای «بررسی موضوع و پاسخگو کردن مسئولان» پشتیبانی خواهد کرد.

پیام دیگر اثبات این مسئله است که جناح های ایران قادر به نفوذ در درون محاصره امنیتی منطقه هستند. پیام های دیگری از اربیل به بغداد نیز وجود دارد، به طوری که مقامات کردی که با الشرق الاوسط صحبت کردند، عدم هماهنگی بین نیروهای فدرال و پیشمرگه را عامل و مسئول نفوذ این گروه های «بی ضابطه» به این منطقه دانستند.

کفاح محمود مشاور اطلاع رسانی دفتر مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق تأکید کرد که نشانه های روشنی وجود دارد مبنی بر اینکه گروهی که مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است «ارتباط روشنی با سپاه پاسداران ایران دارد».

اما خبرگزاری فارس گزارش داد که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن «شایعات مشکوک» درباره انتساب حمله موشکی دوشنبه شب به فرودگاه اربیل به ایران را رد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy