Sunday, Feb 21, 2021

صفحه نخست » بهنام محجوبی زیر دست پزشکان امنیتی جان باخت

mehrjooyee_022121.jpgگزارش‌ها حاکی‌ست با شدت گرفتن انتقاد و واکنش‌ها به تشدید وخامت جسمی این زندانی سیاسی، روند درمان او تحت نظارت و کنترل پزشکان مورد تایید نهادهای امنیتی قرار گرفته بود. این مساله با اعتراض نزدیکان او مواجه شد.

۱۴۲ کنشگر مدنی در نامه‌ای به مسئولان سازمان نظام پزشکی کشور خواستار ممانعت از دخالت‌های امنیتی در روند درمان محجوبی شده بودند.

***

ایران وایر - «بهنام محجوبی»، درویش زندانی که از روز شنبه ۲۵ بهمن در بیمارستان لقمان تهران بستری شده بود، درگذشت.

تعدادی از فعالین مدنی و دراویش گنابادی که در مقابل بیمارستان محل بستری بهنام محجوبی حضور دارند، با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی این خبر را اعلام کرده‌اند. «علی‌رضا روشن»، از فعالین رسانه‌ای نزدیک به دراویش گنابادی از فرستادن پیکر بهنام محجوبی به کرمان خبر داده است.

به نوشته‌ او، درِ آی‌سی‌یو بیمارستان لقمان را به روی مادر و همسر بهنام قفل کرده بودند. اما نزدیکان بهنام محجوبی در را شکسته و مادر و همسر بهنام را خارج کرده‌اند. بهنام محجوبی، درویش گنابادی که در سال ۱۳۹۶ در جریان درگیری‌های گلستان هفتم پاسداران دستگیر شده بود، از روز شنبه ۲۵ بهمن به علت آنچه «مسمومیت دارویی» نامیده شد، در بیمارستان لقمان بستری شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پیش از این اخبار ضد و نقیضی از وضعیت این زندانی سیاسی مبتلا به بیماری منتشر شده بود اما دستگاه قضایی ایران از دسترسی خانواده بهنام محجوبی به وی جلوگیری می‌کرد.

«بتول حسینی»، مادر بهنام محجوبی هم غروب روز دوشنبه ۲۷ بهمن با انتشار ویدیویی خبر داده بود که در بیمارستان لقمان به او گفته‌اند علایم حیاتی فرزندش پایین است اما اجازه نمی‌دهند که بهنام را ببیند.

بهنام محجوبی به بیماری اعصاب مبتلا و  مدت‌ها در زندان از دسترسی به داروهایش محروم بود.

در تابستان امسال‌، بهنام محجوبی به جای انتقال به بیمارستان و معاینه توسط پزشک معالج، به بیمارستان روانی «امین‌آباد» منتقل و در آن‌جا بستری شد.

در مدت بستری در این بیمارستان، به او داروهایی تزریق کرده بودند که مشخص نیست محتوای آن‌ها چه بوده است.

نیمی از بدن بهنام محجوبی پس از بازگردانده شدن به زندان فلج شده بود اما مسوولان زندان «اوین» هم‌چنان از آزادی او جلوگیری می‌کردند.

بهنام محجوبی در اوایل پاییز امسال با انتشار فایل صوتی از طریق تلفن زندان اوین، گفته بود: «قانع شده‌ام که این‌ها قصد کشتن من را دارند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy