Monday, Feb 22, 2021

صفحه نخست » اعلام قیمت گرانترین خانه معامله شده در تهران

maskan_022121.jpgبر اساس اعلام مرکز آمار ایران، گرانترین واحد مسکونی در تهران در معاملات مسکن پاییز امسال، متری ۱۵۸ میلیون تومان (۶،۳۴۵ دلار) قیمت گذاری و معامله شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی کلنگی در پاییز امسال در تهران، ۴۲ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان و متوسط متراژ هر خانه کلنگی نیز، ۲۰۹ متر مربع بوده است. متوسط قیمت واحد کلنگی در تهران در پاییز امسال نسبت به تابستان امسال رشد ۱۸.۶ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته رشد ۱۲۰.۳ درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد معاملات واحدهای کلنگی نسبت به تابستان امسال کاهش ۴۵.۹ درصدی و نسبت به پاییز سال قبل کاهش ۲۹.۴ رصدی داشته است.

ارزان‌ترین واحد کلنگی در پاییز امسال متری ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان و گران‌ترین واحد کلنگی هم در فصل مورد اشاره، متری ۱۵۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به فروش رسیده است.

حداقل قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۴ میلیون تومان و حداکثر ۱۵۸ میلیون تومان بوده است؛ این مرکز متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی (کل معاملات) در پاییز امسال تهران را ۲۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان عنوان کرده که نسبت به متوسط قیمت مسکن در تابستان امسال رشد ۱۹.۱ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته افزایش ۱۱۱.۴ درصدی داشته است.

همچنین متوسط متراژ واحدهای مسکونی فروخته شده در پاییز امسال، ۸۷ متر مربع و متوسط سن بنا نیز ۱۲ سال بوده است.

تعداد معاملات مسکونی انجام شده در پاییز امسال نسبت به تابستان سال جاری کاهش ۴۵.۶ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته کاهش ۸ درصدی داشته است.

اجاره بها در پاییز کاهش یافت

متوسط اجاره ماهانه به اضافه ۳ درصد ودیعه مسکن برای هر متر واحد مسکونی ۶۲ هزار و ۲۱۸ تومان است که نسبت به متوسط اجاره هر متر مسکن در تابستان امسال ۳.۱ درصد کاهش و تعداد معاملات نیز ۴.۸ درصد افزایش داشته است. متوسط اجاره بهای پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته ۴۰.۹ درصد و تعداد معاملات نیز ۶۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهند.

گران‌ترین واحد اجاری در تهران در پاییز امسال متری ۵۸۰ هزار و ۳۷۵ تومان (۲۳.۳ دلار) و ارزان‌ترین واحد اجاره داده شده در پاییز امسال در پایتخت، متری ۴۳ هزار و ۷۷۹ تومان بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy