Monday, Feb 22, 2021

صفحه نخست » فراخوان نتانیاهو برای مقابله با مصالحۀ احتمالی بایدن با ایران

netanyahu.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، رقبایش را در کابینۀ ائتلافی این کشور به اتحاد برای تاثیر نهادن بر سیاست جو بایدن در قبال ایران فراخواند، در حالی که آلمان در اولین واکنش خود به توقف اجرای پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی توسط ایران از این کشور خواست بیش از این آسیب‌های جبران‌ناپذیر به برجام وارد نیاورد.

بنیامین نتانیاهو امروز دوشنبه ۲۲ فوریه با فراخواندن یک نشست ویژه، رقبای خود را در دولت ائتلافی اسرائیل به اتحاد و ایجاد صف واحد برای تاثیر نهادن بر سیاست جو بایدن در قبال ایران فراخواند. در این نشست ویژه که به راهبرد اسرائیل دربارۀ پروندۀ اتمی ایران اختصاص داشت بنیامین نتانیاهو دربارۀ آخرین گفتگوی تلفنی خود با جو بایدن دربارۀ ایران به وزرای دفاع و امور خارجۀ اسرائیل و همچنین مسئولان ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور گزارش داد.

یک مقام دولت اسرائیل به رویترز گفته است که بنیامین نتانیاهو اختلاف با جو بایدن دربارۀ پروندۀ اتمی ایران را محتمل می‌داند و به همین خاطر می‌خواهد جبهۀ واحدی در دولت اسرائیل در مقابل مصالحۀ احتمالی رئیس جمهوری آمریکا با ایران تشکیل بدهد. نخست وزیر اسرائیل به رقبای خود در دولت ائتلافی گفته است که ایجاد این جبهه اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید تحت الشعاع منافع حزبی یا مسئلۀ کسب رأی در انتخابات آیندۀ پارلمانی در اسرائیل قرار بگیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علاوه بر بنی گانتز و گابی اشکنازی، وزرای دفاع و امور خارجۀ اسرائیل از حزب "آبی سفید"، یوسی کوهن، رئیس موساد، و مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل، در نشست امروز حضور داشتند.

همزمان هایکو ماس، وزیر امور خارجۀ آلمان، نجات برجام را به سود ایران خواند و از این کشور خواست که از همین حالا و پیش از آنکه برجام به طرز جبران ناپذیری آسیب ببیند تغییر جهت داده و اقبال گفتگو با رئیس جمهوری جدید آمریکا را از دست ندهد. هایکو ماس که این سخنان را در ژنو در کنفرانس سازمان ملل دربارۀ خلع سلاح اتمی ایراد می‌کرد تأکید نمود که آلمان از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به کلیه تعهداتش در برجام عمل کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy