Wednesday, Feb 24, 2021

صفحه نخست » هنگامه شهیدی "با عفو رهبری" از زندان آزاد شد + ویدئو

wire24-1.jpgایران وایر - «هنگامه شهیدی»، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی با انتشار ویدیویی از خود در تاریخ ۶ اسفند ماه، خبر آزادیش از زندان اوین را رسانه‌ای کرد.

این روزنامه‌نگار در ویدیویی که آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، گفته است او با عفو رهبری پس از ۳ سال بازداشت «مغرضانه و ظالمانه» در تاریخ چهارشنبه ۶ اسفند ماه از زندان آزاد شده است.

هنگامه شهیدی در این ویدیو توضیح داده است که او در دورانی که به مرخصی آمده بوده از دفتر رهبری برای پیگیری پرونده‌اش کمک خواسته و نهایتا با عفو مواجه شده است.

این روزنامه‌نگار با مقصر دانستن کسانی مانند «صادق آملی لاریجانی» رییس سابق قوه قضاییه، «جعفر دولت‌آبادی» دادستان سابق «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق قوه قضاییه و «بیژن قاسم زاده» بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه گفته است آنها علیه او پرونده سازی کرده و او را محکوم به بودن در سلول انفرادی به مدت یک سال و نیم و ۱۳ سال حکم کرده‌اند.

هنگامه شهیدی در این ویدیو می‌گوید او خلافی جز «افشای فساد قوه قضاییه در دوران آملی لاریجانی و پاسخ‌گو کردن وی نسبت به عملکردش با راه اندازی کمپین گزارش مدیریت ۹ ساله، هیچ گونه تخلفی از سوی اینجانب من صورت نگرفته و در چارچوب قوانین بوده است.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و از مشاوران سابق «مهدی کروبی» به دلیل توییت‌های انتقادیش درباره وضعیت دستگاه قضایی و صادق لاریجانی، رییس سابق قوه قضاییه در تاریخ پنجم تیر ۱۳۹۷ در جزیره کیش بازداشت و به زندان اوین در تهران منتقل شد.

او نهایتا به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به مسوولان قضایی» و «توهین به رهبری» مجموعا به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد. این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، هفت سال و نیم از مجموع این حکم قابل‌اجرا است.

حساب‌های مجازی منسوب به شهیدی درباره وضعیت او در حبس اطلاع‌‌رسانی می‌کردند. در این حساب‌ها، به جز وضعیت زندان وی، از اوضاع قوه قضاییه و مسوولان ایران نیز انتقاد می‌شد.

در نامه‌ای که زمستان دو سال پیش در حساب اینستاگرامی شهیدی منتشر شد، آمده بود که او با اصرار شخص رییس قوه قضاییه وقت تحت بازجویی قرار گرفته است.

او در بخشی از این نامه نوشته بود: «هربار که به تمدید غیرقانونی بازداشتم اعتراض می‌کردم، بازجویان پاسخ می‌دادند که قرار بازداشت موقت شما در این شش ماه ماهانه به دستور و تاکید شخص آیت‌الله آملی لاریجانی تمدید می‌شود و شخص ایشان پشت پرونده شما هستند.

او پس از ماه‌ها درخواست برای مرخصی درمانی نهایتا در تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۸از بند نسوان زندان اوین به مرخصی آمد و در مدت مرخصی خود ویدیوهایی از پیگیری فساد اقتصادی برخی از مقامات حکومتی منتشر کرد.

او پس از چند روز مجددا به زندان بازگشت. این روزنامه‌نگار نیز یک بار دیگر در تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ به مرخصی سه روزه آمد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy