Friday, Feb 26, 2021

صفحه نخست » کابینه ژاپن دارای وزیر تنهایی شد

dutch26.jpgدویچه وله - ژاپن اولین وزیر تنهایی خود را که در مقابله با افزایش بی‌سابقه نرخ خودکشی‌ در ۱۱ سال گذشته در این کشور منصوب شده معرفی کرده است. به گزارش "ژاپن تایمز"، یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن اوایل این ماه وزیری دیگر را به کابینه خود افزود که وظیفه‌اش رسیدگی به مسئله "تنهایی" است. او در این اقدام از بریتانیا الهام گرفته که در سال ۲۰۱۸ نخستین کشوری بود که به اقدامی مشابه دست زد. نخست‌وزیر ژاپن تتسوچی ساکاموتو را به عنوان اولین وزیر این کشور در تصدی وزارت مقابله با تنهایی برگزیده است. ساکاموتو علاوه بر این، وزیر مدیریت کاهش نرخ زاد ‌و ولد و تقویت اقتصادهای منطقه‌ای ژاپن نیز هست.

به گزارش "سی‌ان‌ان"، ساکاموتو در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت، نخست‌وزیر ژاپن او را مسئول رسیدگی به امور ملی، از جمله افزایش نرخ خودکشی زنان در پاندمی کرونا کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

او افزود: «سوگا به من دستور داد، با هماهنگی با وزارت‌خانه مربوطه این موضوع را بررسی کنم و راهبردی همه‌جانبه ارائه دهم.» وزیر تنهایی ژاپن ادامه داد: «من امیدوارم، فعالیت‌هایی را برای جلوگیری از تنهایی و انزوای اجتماعی و محافظت از ارتباط بین مردم انجام دهم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy