Friday, Feb 26, 2021

صفحه نخست » یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود

france26.jpgرادیو بین المللی فرانسه - حسین تنهایی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد جزییات توافق ایران و کره‌جنوبی برای آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی اظهار داشت: قرار است این پول صرف خرید دارو و غذا شود و در مورد اقلام دارویی نیز وزارت بهداشت با بانک مرکزی هماهنگ شده است. وی ادامه داد: البته باید منتظر عمل از سوی کره‌ای‌ها باشیم چون تا امروز بیشتر تا مرحله حرف و صحبت پیش می‌رفتیم. موضوع مهم در این مورد، این است که ما یا پول دریافت کنیم و یا اقلامی مانند ماشین آلات که تولید داخلی را عمق ببخشد. از همین روی از اقلام دارو و غذا شروع خواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی تصریح کرد: در مورد اقلام مبادله‌ای نباید بگونه‌ای باشد که تعیین کننده اقلام، طرف مقابل باشد بلکه اقلام مورد نیاز ما در بخش پتروشیمی، خودروسازی و لوازم خانگی باید در اولویت باشد تا تولید داخل تقویم شود و نباید اجازه داد کالاهای ساخته شده به ما تحویل دهند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "کی.بی.اس" کره جنوبی از موافقت آمریکا با آزادسازی مقداری از دارایی هایی مسدود شده ایران خبر داد و گفت این انتقال قرار است از طریق بانک های سوئیس انجام شود.

بر اساس گزارش این شبکه کره‌ای، دولت های کره جنوبی و ایالات متحده در مورد انتقال دارایی های ایران به سوئیس بحث کرده اند. سوئیس می تواند این دارایی ها را از طریق توافق نامه تجارت بشردوستانه سوئیس به کشورهای خاورمیانه بازگرداند.

پیشتر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی ایران گفته بود پولی که بانک مرکزی ایران در کره جنوبی به مبلغ ۷ میلیارد دلار است و پرداخت کُره به ایران با یک میلیارد دلار شروع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه نوشت: این روزها بازار ارز در انتظار آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور در کشورهایی چون کره جنوبی، عراق، عمان و... است که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با تحقق این امر و افزایش عرضه ارز در بازار، قیمت دلار می‌تواند برای مدتی به ۱۵ هزار تومان یا کمتر از آن هم برسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy