Saturday, Mar 6, 2021

صفحه نخست » گفت و گوی توجیهی مشاور شیعه شناس پاپ اعظم با ایشان پیش از دیدار با آیت الله سیستانی!؛ ف. م. سخن

3E94B404-EC89-42C1-ABED-A906ABDB729C.jpegپاپ- هاله لویا! هاله لویا! به نظرم کار ملاقات با این آقای آیت الله مشکل تر از آن است که فکر می کردیم! ... مشاور پاپ- بله عالیجناب! یخرده پیچیده است ماجرا!... پاپ- حالا شما این ها را به ما گفتی کمی هم از چیزهایی که قرار است در این ملاقات ببینیم بگو فرزندم!... مشاور پاپ- عرض ام به حضور انور تان، نخستین چیزی که پدر مقدس باید در نظر داشته باشند این است که پیش از حرکت به سمت بیت آیت الله، حتما قبل اش، گلاب به روی مبارک، روی ام به دیوار، به دستشویی تشریف ببرند و کاملا خودشان را تخلیه بفرمایند! ... پاپ (با حیرت)- از چه رو فرزندم؟


مشاور پاپ- از این رو که توالت مسلمانان که به آن «المبال» یا «المستراح» یعنی به معنای جای استراحت می گویند ابدا مکان دلپذیری نیست. این توالت عبارت است از یک سوراخ که به چاه فاضلاب متصل است و درون آن آب تجمع می نماید، و شما کار بزرگی که می کنید بر فراز این آب شناور می ماند. در ضمن مسلمانان ایستاده ادرار نمی کنند چون می گویند ادرار، این ور آن ور می پاشد و باعث «نجاست» لباس ها می گردد. لذا عالیجناب برای انجام کارِ کوچیک هم باید ردای پاپ ی را یا به طور کامل بالا بزنند و بر روی سوراخ مربوطه بنشینند، یا کلا ردا را در بیاورند و با عرض معذرت، شرمنده ام از این بیان صریح، کون لخت ادرار فرمایند والّا ردای مبارک داخل کاسه «المستراح» می شود و ترشحات جمعی مسلمانان جذب آن ردای مقدس می گردد....

پاپ (در حالی که رو از مشاور بر می گرداند و به پنجره خیره می شود)- هاله لویا! چه مصیبت عظمایی! یادمان بیندازید پیش از حرکت، به توالت معهود خودمان برویم. به وینچنزو هم بگویید برای ما دو تا شورت یدکی کنار بگذارد.

مشاور پاپ- نکته ی دیگر این است که موقع ورود به بیت آیت الله، زیاد از وضع فقیرانه و درب و داغون زندگی ایشان جا نخورید و متعجب نشوید!

پاپ- چطو مگه؟!

مشاور پاپ- آقایان آیت الله با وجود داشتن ثروت های عجیب غریب و سرمایه گذاری های کلان حتی بالاتر از سرمایه گذاری های واتیکان توسط وابستگان و بخصوص دامادها، عادت دارند مثل گدایان زندگی کنند بگویند ما این جوری «ساده زیست» می باشیم. دور از جون عالیجناب، مسلمانان به جناب عالی و نحوه ی زیست شما در واتیکان، هار هار می خندند و می گویند ببین این ها چطور ثروت مسیحیان را صرف لباس توری و ردای سفید و ارغوانی و ماشین شیشه ای پاپ و این جور چیزها می کنند. یک مرد خدا باید مثل گداها درب و داغون زندگی کند ولی در خفا هر کاری دلش خواست با میلیاردها دلار پولی که مسلمانان به آن ها به عنوان خمس و زکات می دهند انجام دهد!

پاپ (در حالی که سر در جیب تفکر فرو برده، با قیافه ای غمگین)- آه برادر! من دیگر مغزم کشش ندارد! به وینچنزو بگویید برای ما استکانی، بلکه هم لیوانی آبقند بیاورد فشار مان پایین افتاد! حالا نمیشه بهانه بیاریم بگیم مریض شده ایم نریم به این دیدار؟!

مشاور پاپ (با لبخند)- نه قربان! چشم مسلمانان شیعه و مسیحیان به این دیدار شما دوخته شده، بلکه گشایشی حاصل شود و شیعیان مسیحیان را کافر نشمارند و آن ها را برادر خود بدانند!

پاپ- اوه! هاله لویا!

مشاور پاپ- بله، هاله لویا!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy