Saturday, Mar 13, 2021

صفحه نخست » مطهری: بعد از حوادث فاجعه بار آبان ۹۸، روحانی باید ساقط می‌شد

motehari_031421.jpgرادیو فردا - علی مطهری، نماینده مجلس دهم حوادث آبان ۹۸ را «فاجعه» دانسته و گفته است عملکرد دولت روحانی در این «ماجرای تلخ» بد و «بسیار غلط» و «در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود».

او در مصاحبه‌ای که روز یک‌شنبه، ۲۴ اسفند در روزنامه خراسان منتشر شده، تاکید کرده است که رفتار دولت در جریان افزایش قیمت بنزین باعث شد که «مردم احساس بی‌احترامی» کنند.

این نماینده پیشین مجلس همچنین برخورد با معترضان به گران شدن قیمت بنزین را «خیلی بد» توصیف کرد و گفت: « خود مسئولان گفتند ۲۳۰ نفر کشته شدند که این در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست».

طرح گران کردن بنزین در آبان ۹۸ که با اعتراض گسترده مردم و تسری این اعتراضات به راهپیمایی در ده‌ها شهر و شعار علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی همراه شد، با سرکوب گسترده ماموران امنیتی و انتظامی مواجه شد و بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز در جریان این اعتراض‌ها، ۱۵۰۰ نفر کشته شدند.

مسئولان حکومت ایران تاکنون آمار دقیقی از تعداد افراد کشته‌ و زخمی شده و همچنین تعداد افراد بازداشتی ارائه نداده و برخی از مسئولان به صورت تلویحی به عدد ۲۳۰ کشته اشاره کرده‌اند.

آقای مطهری همچنین با اشاره به اینکه قصد داشت پس از ماجرای آبان وزیر کشور را استیضاح کند، گفته است «اجازه آن را ندادند».

چند هفته پس از کشتار معترضان در آبان ۹۸، علی مطهری نماینده مجلس طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی «به عنوان مسئول اصلی اجرای افزایش قیمت بنزین و حوادث پس از آن» را به هیات رئیسه مجلس داد اما این طرح اعلام وصول نشد و آقای مطهری سوم دی‌ماه پارسال در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا گفت که مخالف اصلی استیضاح وزیر کشور، شخص علی خامنه‌ای است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وزارت کشور ایران ۲۹ اردیبهشت در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که این وزارتخانه در هیچ‌یک از گزارش‌های نهادهای نظارتی، قصور یا تقصیری در مورد حوادث آبان‌ماه نداشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy