Sunday, Mar 14, 2021

صفحه نخست » هدیه یک میلیون دلاری یک نیکوکار ایرانی به دانشگاه یو سی ال ای

manijeh_031421.jpgایرانشهر - منیژه یومتوبیان نیکوکار و کارشناس باسابقه سلامت دانشگاه یو سی ال ای مبلغ یک میلیون دلار به دانشکده مهندسی ساموئلی این دانشگاه اهداء کرد.

با اهدای این هدیه کرسی وقف شده نریا و منیژه یومتوبیان در بخش علوم ریسک و سرطان ایجاد می شود. این هدیه موجب گشت تا یک میلیون دلار دیگر از وجوه تطبیقی که در سال 2016 توسط بنیاد ساموئلی با هدف تشویق ایجاد کرسی وقف شده برای هیئت علمی گروه مهندسی دانشگاه برنامه ریزی شده بود صرف گردد.
یومتوبیان در افزایش سطح آگاهی و کمک های انسان دوستانه در زمینه سلامت در بین جامعه ایرانی آمریکایی های مقیم لس آنجلس فعال است. او که زاده و بزرگ شده شیراز می باشد نزدیک به دو دهه به عنوان پرستار و متخصص پرستار بالینی در یو سی ال ای مشغول به کار بوده است. نریا همسر فقید او مهندس برق شرکت هوافضای Mater Specialties در کاستا مسای کالیفرنیا بود. وی به همراه شریک تجاری خود سیستم هشدار صوتی برای هواپیما را ابداع کرده و پس از آن از این فناوری برای ساخت ماشین حساب ها و مولتی مترهای گویا برای اندازه گیری ولتاژ، جریان و مقاومت برای تکنسین ها و مهندسان اختلال بینایی استفاده کرده است.
به پاس خدمات وی، منیژه یومتوبیان بنیادی را به نام Neria and Manizheh Yomtoubian Sanctuary در اورنج کانتی پایه گذاری کرد.
هدف از ایجاد کرسی در بخش علوم ریسک و سرطان توسط نریا و منیژه یومتبیان حمایت از اعضای هیئت علمی دانشگاه یو سی ال ای بوده که تخصص آن ها در زمینه تحقیقات مهندسی، پزشکی و سرطان می باشد و در جامعه به صورت فعال حضور دارند. دکتر آرش نعیم اولین استادی است که توسط دانشگاه این کرسی را در اختیار می گیرد. وی سرطان شناس، مهندس زیست شناس و متخصص در خدمات سلامت، انفورماتیک، سیاست سلامت و مسائل مربوط به کیفیت مراقب های بهداشتی است. منیژه یومتوبیان در همین راستا سامانه ای با عنوان Persians4cure.com راه اندازی کرد و ایرانیان را تشویق به مشارکت در پشتیبانی از کوششهای دانشگاه یو سی ال ا در امر پیشگیری و درمان سرطان کرد. اعضای بورد این سازمان، منیژه یومتوبیان، دکتر آرش نعیم، سیروس شهریاری وکیل، بیژن خلیلی، ناشر و روزنامه نگار،دکتر فرامرز کیوانفر مهندسی فضا، سهیل دردشتی، متخصص حسابداری، مونا میر آخور آنالیست سرمایه گذاری، دکتر برایان پزشکی، دکتر سها دردشتی، متخصص بیماری های داخلی، دکتر بهنام نعیم ، متخصص سرطان شناسی و ناتان احدوت بیولوژیست می باشند.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy