Monday, Mar 15, 2021

صفحه نخست » سپاه تجهیزات موشکی نیروی دریایی خود را به نمایش گذاشت

sepah2_031521.jpgایران اینترنشنال - سپاه پاسداران روز دوشنبه طی مراسمی با حضور حسین سلامی، فرمانده کل این نهاد نظامی، آنچه را «شهر موشکی جدید» نیروی دریایی خود خواند به نمایش گذاشت.

به گزارش سپاه نیوز وابسته به سپاه پاسداران، در این انبار موشکی «انبوهی از سامانه‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک با بردهای متنوع» به نمایش درآمد و برخی از این سامانه‌های موشکی «توانایی تغییر هدف پس از شلیک» را دارند.

بر اساس این گزارش، همچنین «سامانه‌ها و تجهیزات موشکی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی جدید اعم از شلیک دقیق از عمق و محل‌های پدافند غیرعامل، پرتاب مین در بردهای مختلف، شلیک ۳۶۰ درجه، شلیک در حال حرکت، قدرت مقابله با جنگ الکترونیک و افزایش برد و توان تخریب» به تجهیزات نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران اضافه شد.

سپاه پاسداران اعلام کرده که این تجهیزات توسط «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های تحقیقاتی سپاه و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه» طراحی و ساخته شده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران در مراسم نمایش این تجهیزات گفت آنچه به نمایش درآمده «بخش کوچکی از توان بزرگ و وسیع موشکی نیروی دریایی سپاه است و با رویش‌های بسیار وسیعی از قدرت موشکی در نبردهای دریایی روبه‌رو هستیم.»

نمایش تجهیزات نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران در شرایطی است که آمریکا و سه کشور اروپایی امضاکننده برجام خواستار بازگشت جمهوری اسلامی به میز مذاکرات و اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود هستند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

همچنین در پی یک حادثه برای کشتی اسرائیلی در دریای عمان و سپس حادثه برای یک کشتی ایرانی در مدیترانه، روزنامه وال‌استریت ژورنال از گشوده شدن جبهه‌ای تازه‌ میان ایران و اسرائیل خبر داده است.

حسین سلامی در مراسم روز دوشنبه گفت این ششمین بار است که در سال ۹۹ تجهیزات موشکی به نیروی دریایی سپاه پاسداران اضافه می‌شود.

مهرماه امسال سپاه پاسداران از اضافه شدن «۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد» به نیروی دریایی خود خبر داد و اواسط تیرماه نیز علیرضا تنگسیری،‌ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران،‌ تهدید کرد: «تمام ساحل ما مسلح است و تمام شهرهای زیرزمینی ارتش و سپاه با کاربردهای مختلف دفاعی در تمام ساحل جنوب گسترده شده‌اند.»

با این حال اوایل آذرماه، دو روز پس از اعلام خبر پیوستن «ناو جنگی اقیانوس‌پیمای شهید رودکی» به نیروی دریایی سپاه پاسداران، منابع مختلف اعلام کردند که این ناو در واقع یک کشتی تجاری رنگ‌شده است.

همچنین در تابستان گذشته، نیروی دریایی ارتش آمریکا اقدام سپاه پاسداران در ساختن یک ماکت ناو هواپیمابر بر اساس نمونه آمریکایی را مورد تمسخر قرار داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy