Wednesday, Mar 17, 2021

صفحه نخست » بایدن: پوتین یک قاتل است، به او گفتم فکر نمی‌کنم تو اصلا روح داشته باشی

biden_031521.jpgیورونیوز - جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در گفتگوی روز چهارشنبه با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا تایید کرد که از نظر او ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک قاتل است.

آقای بایدن در این گفتگو با یادآوری مکالمه تلفنی دو ماه پیش خود با ولادیمیر پوتین تاکید کرد که به او گفته که بابت تلاش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «به زودی تاوان این کارش را خواهد داد.» این اظهارنظر آقای بایدن پس از آن صورت گرفت که منابع اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی بر تقویت فرضیه قدیمی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده صحه گذاشت؛ گزارشی که مسکو آن را بی‌اساس خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این مصاحبه مکالمه خود با همتای روسی خود را این گونه روایت کرد: «به او گفتم من شما را می‌شناسم و شما هم من را می‌شناسید. اگر تشخیص دادم که این اتفاق (دخالت در انتخابات) افتاده است، آماده (تاوان دادن) باش.»

البته آقای بایدن درمورد این که چگونه پوتین را به دلیل مداخله در انتخابات آمریکا مجازات خواهد کرد، توضیحی نداد و فقط گفت: «خواهید دید.»

رئیس جمهوری همچنین با یادآوری خاطره‌ای تعریف کرد: «چند سال پیش با پوتین در دفتر کارش تنها شدیم، به او گفتم که وقتی به چشمان تو نگاه می‌کنم، فکر نمی‌کنم تو اصلا روح داشته باشی ولی او به پشت سرش نگاهی کرد و پاسخ داد که ما یکدیگر را درک می کنیم.»

آقای بایدن در پاسخ به این سوالِ جورج استفانوپولوس که پرسید آیا با شناختی که از ولادیمیر پوتین دارید، فکر می‌کنید او یک قاتل است؟ ضمن تایید با حرکت رو به جلو و پایین سرش، گفت: «همینطور فکر می‌کنم.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آقای بایدن سپس با خاطر نشان کردن این مهم که از نظر او مهمترین عامل در بده بستان با رهبران خارجی، داشتن شناخت فردی در مورد آنهاست، ابراز امیدواری کرد که روسیه و آمریکا بتوانند در زمینه روزآمد سازی قرارداد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مسکو و تهران را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کردند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کردند که حکومت‌های مسکو و تهران کوشیده‌اند تا در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کنند. بر اساس این گزارش، در حالی که مسکو تلاش کرده دونالد ترامپ را در مقابل رقیب خود جو بایدن تقویت کند، حکومت اسلامی ایران کوشیده آرای دونالد ترامپ را به سود جو بایدن کاهش دهد.

رویترز با اعلام این خبر به نقل از دو منبع آگاه افزود که احتمالاً هفتۀ آینده حکومت آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع خواهد کرد. گزارش پانزده صفحه‌ای مدیر اطلاعات ملی آمریکا تصریح کرده است که برخی از معاونان دونالد ترامپ با تشدید حملات شخصیت های اوکراینی وابسته به مسکو علیه جو بایدن و فرزند او، هانتر بایدن، عملاً وارد بازی روسیه شدند.

گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، را متهم کرده که شخصاً دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سود دونالد ترامپ را هدایت یا دست‌‌کم هماهنگ کرده است. بر اساس این گزارش شخصیت‌های اوکراینی مدافع مسکو برخی چهره‌های سیاسی آمریکا را که هویت‌شان فاش نشده به کار گرفته تا با طرح اتهامات فساد علیه بایدن و خانوادۀ او چهرۀ نامزد حزب دموکرات را خدشه‌دار کنند.

علاوه بر شخصیت‌های اوکراینی برخی از کادرهای سرویس‌های اطلاعاتی روسیه نیز با موافقت مستقیم پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده‌اند. سرویس های اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود حکومت ایران را نیز به دخالت در انتخابات آمریکا جهت کاستن از آرای دونالد ترامپ به سود رقیب وی از حزب دموکرات، جو بایدن، متهم نموده‌اند. همین گزارش تأکید می کند که برغم تلاش های حکومت‌های روسیه، ایران و چین برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچیک از این کشورها موفق نشدند به هدف‌های خود دست یابند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy