Thursday, Mar 18, 2021

صفحه نخست » واکنش پوتین به «قاتل» خطاب شدنش توسط بایدن

putin.jpgجو بایدن در مصاحبه‌ای تلویزیونی، ولادیمیر پوتین را «قاتل» خواند و تهدید کرد که رئیس‌ جمهوری روسیه به زودی با عواقب مداخله و تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به نفع دونالد ترامپ روبه‌رو خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است، آناتولی آنتونف٬ سفیر روسیه در واشینگتن٬ برای مشورت درباره آینده روابط روسیه و آمریکا فراخوانده شده است.

واکنش پوتین به «قاتل» خطاب شدنش توسط بایدن: این صفت برازنده گوینده آن است

یورونیوز - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز پنجشنبه در واکنش به صحبت همتای آمریکایی خود که او را «قاتل» توصیف کرده بود، گفت: «این صفت برازنده گوینده آن است.»

آقای پوتین در جریان سخنانی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، بار دیگر تاکید کرد که کشورش از منافع خود دفاع خواهد کرد و همکاری آتی دو کشور نیز منوط به زمینه‌هایی خواهد بود که برای روسیه «سودمند» باشد.

اظهارات تازه آقای پوتین در واکنش به سخنان روز چهارشنبه جو باید، رئیس جمهوری آمریکا بیان شد که در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی، در پاسخ به این سوال که آیا با شناختی که از ولادیمیر پوتین دارید، فکر می‌کنید او یک قاتل است؟ ضمن تایید با حرکت رو به جلو و پایین سرش، گفته بود: «همینطور فکر می‌کنم.»

مطالب بیشتر در یورونیوز

روسیه در نخستین واکنش رسمی به گفته رئیس جمهوری آمریکا سفیر خود را از واشنگتن فراخواند و در در عین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز ضمن «بسیار بد» توصیف کردن اظهارات آقای بایدن گفت که ایالات متحده به روشنی نشان داد که قصد بهبود روابط با روسیه را ندارد.

آقای بایدن در گفتگوی روز چهارشنبه خود در واکنش به گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد تقویت فرضیه تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ایالات متحده، مسکو را به پرداختن تاوان این اقدام مداخله‌جویانه خود تهدید کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy