Tuesday, Mar 23, 2021

صفحه نخست » منابع آگاه از مصادره خانه‌های مردم آواره سوریه توسط سپاه پاسداران خبر دادند

syria.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - دو منبع جداگانه اعلام کرده‌اند که نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، خانه‌های مردم شهر دیرالزور در سوریه را که به دلیل آوارگی ساکنانش، متروکه شده‌اند به نفع اعضای گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت خود مصادره می‌کند.

سازمان غیردولتی دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیاست از مصادره خانه و مغازه در استان دیرالزور توسط سپاه پاسداران خبر داده است. خبرگزاری آناتولی وابسته به دولت ترکیه نیز در گزارشی نوشت نیروهای سپاه پاسداران ایران طی روزهای اخیر با مصادره حداقل شصت خانه متعلق به مردم شهر دیرالزور سوریه، آنها را در اختیار اعضای «گروه‌های تروریستی خارجی» تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

آناتولی نوشت: «سپاه پاسداران و گروه‌های تروریستی خارجی تحت حمایت آن برای محافظت از خود در برابر حملات هوایی از مناطق مسکونی به عنوان سنگر و پناهگاه استفاده می‌کنند و در همین راستا خانه‌های بسیاری از مردم دیرالزور در نزدیکی مرز عراق را مصادره کرده‌اند.»

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران طی روزهای اخیر خانه‌های مردم در مرکز دیرالزور و منطقه البوکمال را مصادره کرده است. بیشترین خانه‌های مصادره شده متعلق به شهروندان سوری است که خانه‌های خود را به دلیل جنگ داخلی ترک کرده و راهی کشورهای دیگر شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

همچنین مالکیت بسیاری از خانه‌های مصادره شده در این مناطق به شبه‌نظامیان خارجی مورد حمایت ایران انتقال یافته است. رژیم بشار اسد به برخی از شبه‌نظامیان خارجی و احتمالا عراقی و افغان که در حمایت از رژیم می‌جنگند شهروندی سوریه را اعطا کرده و با این روش مسیر مصادره خانه‌های شهروندان سوری به نفع آنها هموار شده است.

مواضع سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی خارجی تحت امر آن در دیرالزور همواره از سوی اسرائیل، آمریکا و بعضا جنگنده‌های ناشناس بمباران می‌شود.

دیرالزور در مرز میان سوریه و عراق قرار گرفته و یکی از گذرگاه‌های مهم در مسیر زمینی ایران به لبنان به شمار می‌رود. همچنین جاده‌های مواصلاتی و لوله‌های نفت عراق و اردن نیز از این شهر عبور می‌کنند.

کنترل مرکز و غرب منطقه دیرالزور پس از عقب نشینی گروه تروریستی داعش در سه سال پیش به دست رژیم اسد افتاد که از حمایت روسیه و ایران برخوردار است.

سپاه پاسداران شمار زیادی از نیروهای خارجی تحت امر خود از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان را در دیرالزور اسکان داده است. ساکنان بومی دیرالزور را عرب‌های سوریه تشکیل می‌دهند.

بخش شرقی دیرالزور در شرق رود فرات نیز در کنترل گروه‌های شبه‌نظامی کرد است که از حمایت آمریکا برخوردارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy