Wednesday, Mar 24, 2021

صفحه نخست » "خیزش ترکمن‌صحرا و دفاع هلندی‌ها از مردم ایران"

تشدید درگیری‌ها بین نیروی انتظامی و ترکمن‌ها در اعتراض به آزار جنسی دو کودک

العربیه - تجمع اعتراضی شهروندان ترکمن در اعتراض به آزار جنسی دو کودک توسط نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد. اهالی روستای قره‌بلاغ از توابع ترکمن صحرا در اعتراض به آزار جنسی دو کودک 7 و 8 ساله توسط نگهبان سد گلستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

توهرا، خبرگزاری فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، روز سه‌شنبه 23 مارس 2021 گزارش کرد: «تجمع مسالمت آمیز شهروندان شهروندان ترکمن در اعتراض به آزار جنسی دو کودک 7 و 8 ساله توسط نگهبان سد گلستان با دخالت نیروهای ضد شورش به خشونت کشیده شده است.»

torkaman_032421.jpgروز یکشنبه، اول فروردین‌ماه، نیز اهالی روستای عرب سورنگ در اعتراض به آنچه «تجاوز به دو کودک» عنوان شد، در مقابل نگهبانی سد گلستان که محل کار متهم است، تجمع کردند.

در همین رابطه نظری، امام‌جمعه اهل سنت روستای قره‌بلاغ، خواستار ورود و رسیدگی فوری نهادهای قضایی و امنیتی به پرونده آزار جنسی دو کودک خردسال در روستای عرب سورنگ شد.

به گفته این روحانی اهل سنت در جریان این اعتراضات دهیار این روستا و یک روحانی اهل سنت، بازداشت شدند. او از مقامات امنیتی خواست این افراد را آزاد کنند.

بر اساس گزارش توهرا «جو بسیار امنیتی در گنبد کاووس حاکم است.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

خبرگزاری فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا تصریح کرد در نتیجه این اعتراضات تاکنون دست‌کم 3 شهروند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy