Friday, Mar 26, 2021

صفحه نخست » ماسک جدیدی که مانع غذا خوردن نمی‌شود

mask_032721.jpgالعربیه فارسی - نوعی ماسک بینی برای زمان خوردن غذا و گفت‌وگوی رودررو، توسط محققان و مبتکران مکزیکی طراحی شده که با واکنش‌های مختلف، از کنایه تا استقبال و قدردانی مواجه شده است.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی.بی.سی» محققان مکزیکی، ماسک جدیدی برای پوشاندن بینی هنگام خوردن و نوشیدن طراحی و رونمایی کردند.

اختراع ماسک بینی مکزیکی در راستای مبارزه با بیماری همه‎گیر کرونا که پوشیدن ماسک یکی از راههای پیشگیری از شیوع این بیماری است، طراحی شده است.

محققان مکزیکی ابداع جدید خود را از طریق ویدیویی که در آن یک مرد و زن هنگام خوردن غذا و نوشیدن، ماسک مخصوص بینی پوشیده بودند، به نمایش گذاشتند.

در کلیپ ویدیویی نشان داده شده که افراد می‌توانند ماسک‌های عادی را برداشته و ماسک‌های بینی را جایگزین کنند تا به مقرارات و اقدامات پیشگیرانه مبارزه با کرونا پایبند باشند.

استقبال و کنایه از ماسک جدید مخصوص بینی

برخی با استقبال از این ابتکار جدید در شبکه‌ توییتر، اظهار داشتند که ماسک بینی می‌تواند «انتقال بیماری را کاهش دهد»، در حالی که برخی دیگر این ابتکار را به سخره گرفتند. یکی از کاربران، تصویری از بینی دلقک قرمز را در توییتر منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «یک اختراع جدید؛ دلقک‌ها سال‎هاست که آن را می‌پوشند.»

از نظر تئوری، سلول‌هایی که به فرد حس بویایی می‌دهند، نقطه اصلی ورود ویروس کرونا است و طبق گفته دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، پوشش بینی مهم است. اما توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت بر استفاده از ماسک‌های کامل که دهان، بینی و چانه را می‌پوشاند، تاکید می‌کند.

پیشگیری بهتر با ماسک‌های چند لایه‌

به گزارش روزنامه «نیویورک پست»، مطالعات و پژوهش‌های متعدد «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا» (CDC) نشان داد که ماسک‌هایی که دارای چندین لایه هستند برای جلوگیری انتقال ویروس بهترعمل می‌کنند. در تازه‌ترین مطالعات CDC، که نتایج آن ماه گذشته منتشر شد، توصیه شده که از ماسک‌های چندلایه‌ یا مضاعف استفاده شود. این ماسک‌ها می‌توانند شیوع ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy