Sunday, Apr 4, 2021

صفحه نخست » تفاوت مردم مظلوم فلسطین با خیزش مسلمانان چچن علیه روسیه و کشتار مسلمانان چین

muslim_040521.jpgرادیو پیام اسرائیل - سفیر حکومت اسلامی ایران در سخنانی ادعا کرد که مسلمانان اویغور در چین از زندگی بسیار راحتی برخوردارند و اتهامات در مورد آن که این مسلمانان مورد آزار و فشار دولت مرکزی چین قرار گرفته اند نادرست است. او گفت که هدف دولت پکن از اقدامات اخیر در مورد اویغورها آن بوده که از زندگی بهتری برخوردار باشند و مساله فشار و آزار آنان درست نیست.

این ادعای شگفت آور در واکنش به اتهاماتی است که اخیرا کشورهای اروپایی علیه دولت چین مطرح ساخته و حتی برخی مقامات آن کشور را مورد تحریم قرار داده اند.

در گزارش ها آمده است که چین کمونیست نسبت به مسلمانان اویغور شیوه نسل کشی در پیش گرفته و می کوشد آنان را مورد شستشوی مغزی قرار دهد تا اسلام را ترک گویند و به زندگی سکولار روی آورند.

در چارچوب این سیاست بود که دولت پکن حدود یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور را به اردوگاه های آموزشی فرستاد تا با سخنرانی ها و شیوه های دیگر، آنان را از مذهب دور سازد و به ایدئولوژی کمونیستی نزدیک کند.

سفیر رژیم ایران در پکن محمد رضا کشاورز زاده، چند روز پس از توافق ۲۵ ساله، در گفتگویی که رادیو پکن با او به عمل آورد، ادعا می کند که فشاری بر مسلمانان وارد نیامده و اقدامات دولت چین به هدف آن است که مسلمانان از زندگی بهتری برخوردار شوند. او گفت: دولت پکن گردش هایی را در ایالت سین کیانگ که مرکز زندگی اویغورها می باشد ترتیب داده و او دیده است که این مسلمانان از زندگی خوبی برخوردارند.

اکنون بیش از نیم قرن است که دولت پکن از طریق وارد آوردن فشار بر گروه های مذهبی می کوشد فرهنگی یکپارچه در آن سرزمین پهناور برقرار سازد که مسلمانان اویغور یکی از قربانیان اصلی آن هستند.

حکومت اسلامی ایران و شخص علی خامنه ای که بارها گفته اند که رسالت رژیم ایران دفاع از مسلمانان جهان و به دست گرفتن رهبری جهان اسلامی است، به علت وابستگی شدید به دولت چین، جنایات علیه اویغورها را نادیده می گیرند. رژیم ایران هرگز درباره دشواری های مسلمانان اویغور در چین هیچ سخنی نگفته است. ولی اکنون با امضای توافق همکاری های ۲۵ ساله، به دفاع از رفتار دولت چین و پرده پوشی جنایات علیه اویغورها پرداخته و ادعا می کند که دولت پکن با آن ها خوشرفتاری می کند و با اقداماتش می خواهد سطح زندگی آنان را بالا ببرد.

رژیم ایران در برابر سرکوب مسلمانان چچن در روسیه، سیاست مشابهی در پیش گرفت و به جای آن که کشتار چچن ها توسط ارتش روسیه را محکوم بداند و از دولت مسکو انتقاد کرده و خواستار توقف این جنایات شود، ادعا کرد که خیزش کنندگان چچن، گروهی افراد تروریست بوده اند که دولت روسیه حق داشته شمار زیادی از آنان را کشتار کند.

اظهارات دیروز سفیر رژیم در پکن در حمایت از اقدامات دولت چین علیه اویغورها نشان دیگری از این واقعیت تلخ است که تا چه حد رژیم ایران به سرسپرده دو حکومت بیگانه مبدل گردیده و شعار "نه شرقی، نه غربی" که توسط خمینی مطرح گردید، عوامفریبانه بوده است.

گفتنی است که اکثر کشورهای اسلامی و دولت های غربی سرکوب اویغورها در چین و کشتار چچن ها در روسیه را نکوهش کرده و خواهان پیگرد مسؤولان آن ها شده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy