Tuesday, Apr 13, 2021

صفحه نخست » یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی بندر فجیره امارات هدف حمله قرار گرفت

farda13.jpgرادیو فردا - شبکه خبری المیادین و رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین گزارش دادند که یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی امارت‌نشین فجیره در امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها، کشتی یاد شده در مالکیت شرکت اسرائیلی «پی‌سی‌سی» است.

هنوز مشخص نیست که چه گروه یا کشوری این حمله را انجام داده است ولی تلویزیون دولتی اسرائیل به نقل از مقام‌های این کشور، انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفته که این حمله تلفاتی نداشته است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از حملات متقابل ایران و اسرائیل به کشتی‌های یکدیگر منتشر شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

رسانه‌های اسرائیل و شبکه العربیه شامگاه ۱۷ فروردین از «حمله» عوامل ناشناس به یک فروند «کشتی سپاه پاسداران» در دریای سرخ، در نزدیکی سواحل یمن، خبر دادند. ایران این حمله را تایید کرد ولی خسارات وارده را جدی ندانست.

روز پنجم فروردین هم اعلام شد که ایران یک «حمله راکتی» به یک فروند کشتی باری اسرائیلی در دریای عرب انجام داده است ولی رسانه‌های اسرائیلی گفتند که این کشتی توانست به حرکت خود به سوی هند ادامه دهد.

یک ماه پیش از آن نیز یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان هدف قرار گرفت که پس از دو روز تعمیر در دوبی، به مقصد خود ادامه داد. نام ایران در آن حمله هم مطرح شده بود.

در ارتباط با حمله روز سه‌شنبه، روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل نوشت مقام‌های امنیتی این کشور اخیرا درباره یکسری گزارش‌ها که حملات به اهداف ایرانی را به اسرائیل نسبت می‌دهند ابراز نگرانی کرده بودند.

این روزنامه افزود برخی از تحلیلگران مظنون هستند که شماری از سیاستمداران اسرائیلی دنبال افزایش تنش با ایران برای منافع شخصی خود هستند و برخی از نهادهای امنیتی نیز در حال رقابت با یکدیگر برای کسب پرستیژ هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy