Saturday, Apr 17, 2021

صفحه نخست » کابینۀ امنیتی اسرائیل نگران است که بایدن در پی توافقی عجولانه با ایران باشد

RB.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - در پایان نشست کابینۀ امنیتی اسرائیل دربارۀ ایران که با حضور نمایندگان موساد و سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل دیروز یکشنبه هجدهم آوریل برگزار شد، یک مقام ارشد دولت اسرائیل گفت که این کشور نگران است که جو بایدن بخواهد سریعاً و به هر قیمتی برای احیای برجام با حکومت تهران به توافق برسد.

مقامات اسرائیلی نگرانند که شتابزدگی جو بایدن برای احیای برجام از توان واشنگتن در مذاکره با تهران بکاهد. یک مقام اسرائیلی که نخواسته نام خود را فاش کند با اظهار این نگرانی به شبکۀ دوازده تلویزیون اسرائیل گفته است که هدف آمریکا افزودن چند بند اصلاحی به برجام است و چنین توافقی نهایتاً دامنۀ عمل دولت اسرائیل را محدود خواهد کرد.

یک مقام دیگر دولت اسرائیل به سایت خبری "آکسیوس" گفته است که این کشور بعید نمی‌داند که آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در هفته‌های آینده با ایران به توافق برسند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

بعد از دو ماه کابینۀ امنیتی اسرائیل دیروز یکشنبه هجدهم آوریل به مدت بیش از دو ساعت به موضوع ایران اختصاص یافت. دستور کار این نشست رویارویی با ایران پس از انفجار اخیر در تأسیسات اتمی نطنز بود. جمهوری اسلامی ایران این انفجار را به اسرائیل نسبت داده و با انتشار عکس فردی که می‌گوید عامل انفجار بوده گفته است که فرد مظنون از کشور گریخته و تهران از طریق پلیس بین‌الملل خواستار دستگیری او شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy