Tuesday, Apr 27, 2021

صفحه نخست » شایعاتی در باره فرار بابک زنجانی از ایران

zanjani_42521.jpgرادیو بین المللی فرانسه - به دنبال انتشار خبرهایی درباره خروج بابک زنجانی، مجرم اقتصادی محکوم به اعدام از ایران، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری فرار زنجانی را تکذیب کرد.

اسماعیلی گفت: این ادعایی که در مورد بابک زنجانی مطرح شده، صحت ندارد. تعجب می‌کنیم از کسانی که خود را سال‌ها سیاستمدار و مدعی رسیدن به مقامات عالی کشوری می‌دانند که آن‌ها بر اساس یک شنیده، اخباری کذبی را در جامعه منتشر می‌کنند. این ادعای خروج بابک زنجانی از کشور مطلقاً صحت ندارد.

سخنگوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تعیین تکلیف دارایی‌های بابک زنجانی نیز، گفت: اموال و دارایی‌های داخل کشور وی به وزارت نفت تحویل شده است و تیم بسیار قوی و مجربی نیز بدون وقفه برای تعیین تکلیف اموال و دارایی‌های نامبرده در خارج از کشور در حال تلاش است و مستمراً اقدامات بسیار خوبی انجام می‌دهند؛ شرایط عمومی حاکم بر کشور‌ها چه به لحاظ شیوع کرونا و محدودیت‌های رفت و آمد و چه به لحاظ برخی محدودیت‌های دیگر، باعث طولانی شدن این فرایند شد، اما اقدامات تیم مورد اشاره برای شناسایی اموال خارج از کشور نامبرده، با قدرت ادامه دارد.

بابک زنجانی که از جانب دادگاه به عنوان "مفسد فی الارض" محکوم به اعدام شده است از سوی وزارت نفت ایران به پول‌شویی و عدم پرداخت مبلغ نزدیک به ٢ میلیون یورو نفت فروخته شده ایران به این وزارت متهم شده است.

چند روز پیش، صادق خرازی دیپلمات پیشین و نامزد کنونی انتخابات در ایران درگفتگویی اینستاگرامی گفت: مدیریت آقای احمدی‌نژاد و عدم توجه به پیچیدگی‌ها جهانی نتیجه‌اش این شد که میلیاردهایی به وجود بیاید که پول مردم ایران بخوردند مثل رضا ضراب و بابک زنجانی که برخی‌ها می‌گویند زنجانی الان ایران نیست.

اسماعیلی همچنین درباره احتمال نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش‌رو در ایران گفت: پاسخ ما به این سوال قبلاً اعلام شده و همان پاسخ قبلی است و فعلاً اتفاق جدیدی رخ نداده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این مقام قوه قضاییه درباره پرونده هواپیمای اوکراینی نیز گفت: علنی بودن یا نبودن جلسه دادگاه پرونده مزبور نیز در زمره اختیارات رئیس دادگاه است و تا کنون تصمیمی ویژه از ناحیه ریاست دادگاه در خصوص کیفیت جلسه دادگاه اعلام نشده است، هم‌زمان با برگزاری جلسات دادگاه وضعیت علنی یا غیرعلنی بودن آن روشن می‌شود.

اسماعیلی افزود: همه این بررسی‌های دقیق و فنی قضایی حکایت از غیرعمدی بودن حادثه مزبور دارد و ادعای عمدی بودن این حادثه، مستند نمی‌باشد. بخش قابل توجهی از این ادله و مستندات در اختیار هیئت‌های اعزامی از کشور‌های ذینفع به ویژه اوکراین قرار گرفته و نحوه اقدام و بررسی‌های دقیق قضایی در این پرونده مورد تأیید کشور‌های دیگر که در جریان کیفیت تحقیقات و بررسی‌های این پرونده بودند، قرار گرفته است. همه این موارد حکایت از این دارد که قوه قضاییه برای کشف حقیقت و برای رسیدگی به این پرونده، هیچگونه اهمالی نداشته و دقیق‌ترین رسیدگی‌ها را انجام داده است و رای دادگاه هم بعد از برگزاری جلسات رسیدگی اعلام می‌شود.

سال گذشته هواپیمای مسافربری اوکراین، دقایقی پس از پرواز از فرودگاه تهران، هدف دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت و تمام ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy