Sunday, May 2, 2021

صفحه نخست » ظریف از خانواده قاسم سلیمانی درخواست بخشش کرد

farda1.jpgرادیو فردا - یک هفته پس از بحث و جنجال گسترده درباره مصاحبه وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف از خانواده قاسم سلیمانی درخواست بخشش کرد.

او در پستی که در اینستاگرامش نوشته، سخنانش را در فایل صوتی را صادقانه خوانده ولی گفته است که « اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم».

وزیر خارجه ایران تاکید کرده است که این سخنان را بدون «هیچ‌گونه قصدی برای انتشار وسیع و یا حتی محدود آن» مطرح کرده و به طور مکرر به مجید از نقش قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پرداخته است.

محمدجواد ظریف در این گفت‌وگو انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح کرد و گفت حکومت ایران «میدان» یعنی عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و قاسم سلیمانی، فرمانده «میدان» نظام، را به وارد کردن آسیب به دیپلماسی متهم کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای ظریف همچنین قاسم سلیمانی را متهم کرد که در مسیر تلاش‌های دولت روسیه برای «نابود کردن» دستاوردهای برجام دولت روحانی با مسکو همراه بود و با «اراده روسیه» موجب درگیری بیشتر ایران در جنگ سوریه شد.

انتقاد این فایل صوتی ۳ ساعته، با انتقادات فراوانی از سوی نمایندگان مجلس و رسانه‌های نزدیک به سپاه همراه شد و برخی از آنها خواستار برخورد قضایی و امنیتی با محمد جواد ظریف شدند.

در پی افزایش انتقادات، حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران، اقدام به برکناری حسام‌الدین آشنا، رئيس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری که مسئولیت تهیه این گفت‌وگو را بر عهده داشت، کرد.

قوه قضاییه نیز اعلام کرده است که ۱۵ نفر از عوامل مرتبط با تهیه این فایل صوتی را ممنوع‌الخروج کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy