Sunday, May 2, 2021

صفحه نخست » کاندیداتوری تاج‌زاده و فائزه هاشمی برای فشار به شورای نگهبان

56B1B5C7-1E19-42A2-ABE7-A38420CD92E3.pngتابناک

سردرگمی سیاسی در میان جناح‌های مختلف، با اینکه کمتر از از ۵۰ روز تا انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است، همچنان وجود دارد.

به گزارش «تابناک»؛ تعدد نامزدها در هر دو جناح که هر دو روز یک بار با برگزاری نشست خبری اعلام کاندیداتوری می‌کنند، در حال افزایش است و همین پیش بینی انتخابات و حتی حدس و گمان مقدماتی را نیز با مشکل مواجه کرده است.

اصولگرایان همچنان منتظر رئیسی

اصولگرایان همچنان منتظر تصمیم نهایی حجت الاسلام و المسلمین سید «ابراهیم رئیسی» هستند، اما نامزدهای این جریان از «محسن رضایی» گرفته تا «محمد باقر قالیباف» و «سعید جلیلی» همچنان به عنوان نامزدهای احتمالی در صحنه مطرح هستند و تولید محتوا برای آنان در شبکه های اجتماعی همچنان از درصد بالایی برخوردار است.

ترافیک اعلام کاندیداتوری در میان اصلاح‌طلبان نیز به شدت سنگین است‌؛ بنابراین، نهاد اجماع‌ساز با عنوان جبهه اصلاحات ایران تشکیل شده تا این نهاد اجماع ساز بتواند در مورد نامزد نهایی این جریان تصمیم‌گیری کند.

دو نگاه متفاوت به نحوه کاندیداتوری اصلاح‌طلبان در انتخابات

طبق پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» دو نوع تفکر اکنون در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای معرفی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در این دور از انتخابات وجود دارد؛ تفکر نخست که احزاب تند این جریان حامی آن هستند این است که نامزد نهایی و حداکثری این جریان تا قبل از نام‌نویسی‌ها انتخاب و معرفی شود و تفکر دوم نیز تاکید دارد، همه نامزدهایی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند در انتخابات شرکت کنند و از میان نامزدهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور داده شده‌اند، نامزد نهایی بعد از بررسی نظرسنجی ها و ... انتخاب و اعلام شود.

طرفداران تفکر نخست تلاش دارند با انتخاب و اعلام گزینه نهایی اصلاح‌طلبان قبل از ۲۱ اردیبهشت‌ماه، شورای نگهبان را تحت فشار قرار داده تا بتوانند نامزد خود را از فیلتر این شورا عبور دهند.

یک کاندیدای اصلاح‌طلب راهش را جدا کرد!

«محسن رهامی» از اصلاح‌طلبان باسابقه و رییس سابق کمیته تعامل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اخیرا طی بیانیه ای در اعتراض به تلاش تندروها برای از میدان به در کردن دیگر نامزدهای اصلاح طلب و ایجاد اهرم فشار به شورای نگهبان از احزاب خواسته که نام وی را به عنوان نامزد مورد حمایت خود به نهاد اجماع‌ساز معرفی نکنند.

در جریان اصلاحات اکنون «مصطفی تاج‌زاده» معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات و از اصلاح‌طلبان رادیکال، «فائزه هاشمی» دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند و دبیر جبهه اصلاح‌طلبان ایران نیز از کاندیداتوری احتمالی «غلامحسین کرباسچی» شهردار پیشین تهران و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داده است.

تاج‌زاده، کرباسچی و فائزه هاشمی کاندیدا می‌شوند

کاندیداتوری تاج زاده، فائزه هاشمی و کرباسچی در راستای همین استراتژی است و باید دید بالاخره اصلاح‌طلبان ۲۱ اردیبهشت‌ماه نامزد نهایی خود را به مردم معرفی می کنند یا چند روز مانده به روز انتخابات؟!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy