Sunday, May 9, 2021

صفحه نخست » انفجار یک نفتکش دیگر در سواحل بانیاس سوریه

arab9.jpgالعربیه - یک نفتکش که هنوز معلوم نیست به چه کشور تعلق دارد، روز یکشنبه 9 می 2021 در سواحل بندر بانیاس سوریه در دریای مدیترانه منفجر شد.

رسانه‌های سوریه با تایید خبر انفجار، مدعی شدند که این انفجار در پی تعمیراتی که در آن در جریان بود، رخ شد.

پیشتر وزارت نفت سوریه روز شنبه 24 آوریل 2021 اعلام کرده بود یک نفتکش در سواحل این کشور در دریای مدیترانه مورد حمله پهپادی قرار گرفته و دچار حریق شد. دیدبان حقوق بشر سوریه گفت این نفتکش به ایران تعلق دارد و در نتیجه این حمله در نزدیکی ساحل بانیاس حداقل 3 نفر کشته شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه هم به نقل از وزارت نفت این کشور در صفحه توئیترش اعلام کرد: « نفتکشی که از سمت لبنان به بانیاس در حرکت بود با یک پهپاد مورد حمله قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شد.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در ماه‌های گذشته ایران و اسرائیل بارها کشتی‌های همدیگر را مورد هدف قرار دادند و تنش میان این دو کشور شکل جنگ دریایی به خود گرفته است.

حدود دو هفته پیش، کشتی «هایپریون ‌رای» تجاری متعلق به اسرائیل، در دریای عرب مورد حمله قرار گرفت. شبکه 12 تلویزیون اسرائیل به نقل از مقاماتی که اسامی آنها ذکر نشد، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد. این حمله دو روز پس از انفجار تاسیسات هسته‌ای نطنز و تهدید ایران به انتقام‌گیری از اسرائیل، صورت گرفت.

در ماه مارس گذشته هم یک کشتی باری ایرانی به نام «شهرکرد» در نزدیکی سواحل لاذقیه در آب‌های مدیترانه مورد هدف قرار گرفت که یکی از 12 کشتی ایرانی بود که به گزارش روزنامه وال‌ستریت ژورنال، در 3 سال گذشته از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند.

بیشتر این کشتی‌ها نفت و اسلحه به سوریه قاچاق می‌کردند و با دور زدن تحریم‌ها می‌کوشیدند پول مورد نیاز برای تامین هزینه‌های هنگفت سپاه پاسداران و بازوهای منطقه‌ای ایران را کنند. براساس گزارش وال‌ستریت ژورنال اسرائیل پس از آن به این حملات دست زد که ایران به وعده‌های خود درباره عدم تحویل نفت یک نفتکش مصادره شده به سوریه عمل نکرد و جامعه جهانی در زمینه واکنش به این اقدام کوتاهی کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy