Sunday, May 9, 2021

صفحه نخست » بیانیه مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان آلمان به مناسبت روز قدس: سنگر اول مبارزه با اسراییل در خاک خودمان و با نیروهای استبداد است

estebdad_050921.jpgبیانیه مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان آلمان به مناسبت روز قدس

بسم الله الرحمن الرحیم

زخم فلسطین آن زمانی بر جانمان نشست که در تکاپوی روزهای بعد از سقوط امپراتوری عثمانی، مجالی پیدا شد تا از نمد عدم انسجام و قوت دولت‌های نوپای اسلامی کلاهی برای دولت نامشروع یهود بافته شود و در این مسیر، اراده، خواست و رای دموکراتیک مردمی که سالها ساکنین و مالکین واقعی سرزمینی بودند نادیده گرفته شود. امروز که به این سابقه اشغال نگاه می‌کنیم و از ضعف تاریخی‌ای که بر گردن‌مان چنگ انداخته می‌نالیم عجیب است که ببینیم هنوز هم همان مناسبات، امکان نادیده گرفته شدن اراده عمومی مردم خاورمیانه را فراهم کرده است.

دولت‌های استبدادی و غیردموکراتیک در بحرین و امارات در حالی برای دست دراز کردن بسمت دولت اشغالگر اراضی فلسطینی با یکدیگر در رقابتند، که مردم‌شان مطابق با تمام افکارسنجی‌های معتبر با این تصمیم همراه نیستند. مطالبه عمومی در دولت‌های استبدادی در حالی نادیده گرفته می‌شود که مسأله فلسطین از عمیق‌ترین زخم‌هایی است که بر پیکره جهان اسلام نشسته است و مسلمانان در هرجا عمیقأ می‌خواهند که مطالباتشان در ضدیت با دولت اشغالگر در نظر گرفته شود.

اینجاست که بیشتر از همیشه، و در عریان‌ترین شکل می‌بینیم که سرزمینی که دموکراتیک نباشد و مردم‌سالاری در آن پیاده نشود و این امکان برای همگان فراهم نباشد که نمایندگی شوند و صدایشان شنیده شود، تا چه اندازه می‌تواند راه را بر آرمانخواهی مسدود کند. آرمان فلسطین در زیر پای استبداد است که گم می‌شود و صدای برابری‌خواهی در هجمه بروکراسی مستبد است که خفه می‌شود.

امروز بهتر از هر زمانی باید بفهمیم که عقب‌ماندگی تاریخی ما مسلمانان، و ناتوانی‌مان در اعاده حق جمعی‌مان تا چه اندازه با استبداد تاریخی در کشورهایمان در هم آمیخته است. آرمان فلسطین در نبود دموکراسی دست‌نیافتنی‌تر می‌نماید چراکه اگر دولت‌هایی دموکراتیک و با پشتوانه مردمی در سرزمین‌های اسلامی حاکم بودند قطعا توان اعاده اراده جمعی مسلمانان در پیگیری مطالبات مردم درباره فلسطین را می‌داشتند.

امروز و در آستانه انتخاباتی دیگر در کشورمان لازم است بیشتر از همیشه نسبت به بازگشت استبداد هوشیار باشیم و بدون هر گونه ملاحظه تضمین‌هایی برای حق بازنمایی و رای بدون محدودیت را برای تمام شهروندان بخواهیم چراکه حاکمیتی که دموکراتیک نباشد بدون شک توان و اراده پیگیری مطالبات مردمی را ندارد. درسی که از مسأله فلسطین می‌شود گرفت اینجاست که صف اول مبارزه با دولت اشغالگر در دموکراتیزاسیون دولت‌های خودمان نهفته است.

ما بار دیگر ضمن محکوم کردن اشغالگری در سرزمین های فلسطینی و محکومیت تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی که در سال های اخیر خانه پدری مان را نیز هدف خود قرار داده، امیدواریم روزی ملت‌های مسلمان تمشیت امور خود را برای آرمان‌های جمعی‌شان در دست بگیرند چراکه سنگر اول مبارزه با اسراییل در خاک خودمان و با نیروهای استبداد است. به امید آن روز.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy