Tuesday, May 11, 2021

صفحه نخست » انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ سعید محمد و حسین دهقان ثبت نام کردند، کاندیداتوری رئیسی «قطعی شد»

raeisi.jpg رادیو فردا - خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که جمع‌بندی ابراهیم رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ «قطعی» شده است و او در روزهای آینده برای ثبت نام به وزارت کشور می‌رود.

ابراهیم رئیسی که اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد، سال ۹۶ هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود ولی شکست خورد.

رسانه‌های ایران پیش از این گزارش داده‌اند که در صورت نهایی شدن کاندیداتوری آقای رئیسی ممکن است برخی از دیگر کاندیداها مانند محمد باقر قالیباف از حضور در انتخابات خودداری کنند یا به نفع او کنار بروند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز ۲۸ خرداد برگزار شود و داوطلبان از روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز فرصت دارند که با حضور در وزارت کشور ثبت‌ نام کنند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در نخستین روز ثبت نام، سرتیپ سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیای سپاه، سردار حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی، و محمد حسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم احمدی‌نژاد ثبت نام کرده‌اند. آقای نامی نیز درجه سرتیپی دارد و برای دوره‌ای در ارتش حضور داشته است.

پس از پایان ثبت نام داوطلبان در روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت، وزارت کشور اسامی را به شورای نگهبان می‌فرستد و این شورا در طول ۵ روز فهرست نهایی کاندیداها را به وزارت کشور ارسال می‌کند. شورای نگهبان می‌تواند این مهلت را به مدت ۵ روز دیگر تمدید کند.

اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور درباره شرایط ثبت نام کنندگان باعث بروز ابهام‌هایی در وضعیت داوطلبان شده است.

پیش از این شورای نگهبان با ابلاغ یک مصوبه جدید اعلام کرده بود که افراد بین ۴۰ تا ۷۵ سال می‌توانند کاندیدا شوند ولی وزارت کشور اعلام کرده بر اساس قوانین موجود عمل می‌کند و در نخستین روز ثبت‌ نام برخی از چهره‌های جوان و ناشناخته نیز با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy