Tuesday, May 11, 2021

صفحه نخست » جان باختن یک کودک پنج ساله در ایرانشهر با شلیک مستقیم مأموران امنیتی

sadra.jpg کیهان لندن - مأموران انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با تشخیص اشتباه به گمان حمل مواد مخدر توسط یک اتومبیل، به سوی آن و خانواده‌ی سرنشین شلیک کرده و یک کودک پنج ساله را به قتل رساندند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دنبال تیراندازی مستقیم مأموران امنیتی به سمت یک ماشین سواری پژو پارس در محمدان ایرانشهر یک کودک بلوچ کشته شد و پدر و مادر او نیز زخمی شدند.

هویت کودک ۵ ساله که توسط مأموران امنیتی ایست و بازرسی محمدان کشته شده، صدرا نارویی (میثم) عنوان شده است.

این گزارش افزوده که بر اثر اصابت گلوله پدر این کودک از ناحیه پا و مادرش از ناحیه شکم دچار جراحت شده‌اند.

کانال تلگرامی رصد بلوچستان به نقل از یکی از شهروندان که شاهد تیراندازی مأموران جمهوری اسلامی به سوی این کودک بوده نوشته که «مأموران امنیتی پس از توقیف خودرو، به قصد کشت به سمت میثم نارویی کودک بلوچ و پدر و مادر او تیراندازی کرده‌اند. این خانواده نه مسلح بودند و نه مواد مخدر به همراه داشتند اما نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کرده‌اند.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

بر اساس گزارش این شاهد عینی «پس از تفتیش خودرو توسط مأموران و شهروندان حاضر در صحنه هیچ چیزی در داخل خودرو نبوده و این کودک تنها به همراه پدر و مادر خود بوده که مورد هدف تیراندازی مأموران امنیتی قرار گرفته است.»

با جان باختن این کودک، مردم حاضر در محل به مأموران امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معترض شدند اما تجمع آرام مردم نیز با شلیک تیر هوایی برای پراکنده کردن آنها پاسخ داده شد.

حسن کیخا فرمانده انتظامی ایرانشهر پس از این حادثه در ادعایی کذب این خانواده را «مسلح و تروریست» خوانده است.

کیخا گفته که ماموران امنیتی به خودروی پژو پارس ایست داده که از توقف خودداری و اقدام به فرار کرده که پس از تعقیب و گریز به سمت آن تیراندازی شده است.

«رصد بلوچستان» همچنین گزارش داده که مأموران امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی از هراس اعتراضات سراسری مردم بلوچستان، جوّ امنیتی سنگینی از جمله در چابهار ایجاد کرده است. بر اساس این گزارش «جمهوری اسلامی پس از کشته شدن یک کودک بلوچ در ایرانشهر، تدابیر شدید امنیتی در چابهار و ایرانشهر اتخاذ کرده است.»

شامگاه گذشته کاربران ایرانی در توئیتر با استفاده از هشتگ «کشتار بلوچ‌ها را متوقف کنید» #StopKillingBalochs نسبت به کشته شدن صدرا نارویی توسط شلیک مستقیم نیروهای انتظامی اعتراض کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy