Tuesday, May 11, 2021

صفحه نخست » نامه سربازان فرانسوی و هشدار در باره وقوع یک جنگ داخلی

bbc11.jpgبی بی سی فارسی - نامه جدید، دیروز (یکشنبه ۹ مه)، در مجله والرز اکچوئلز منتشر شد؛ اگرچه تعداد و درجه امضاکنندگان که گفته می‌شود هنوز در ارتش خدمت می‌کنند، مشخص نیست.

نویسندگان این نامه، خود را بخشی از نسل جوان سربازانی توصیف کرده‌اند که در افغانستان، مالی و جمهوری آفریقای مرکزی خدمت کرده‌اند یا در نیروهای ضدتروریسم داخلی.

این نامه که در یک مجله راست‌گرا منتشر شده است، دولت فرانسه را متهم می‌کند در حالیکه "سربازان از جان خود مایه گذاشته‌اند تا اسلام‌گرایی را نابود کنند، در خاک خودمان به آنها امتیاز می‌دهد".

"مسئله بقای کشور است".

دولت فرانسه این نامه و نامه مشابه در ماه گذشته را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژرالد دارمانین، وزیر کشور، نامه جدید را یک "مانور ناپخته" و امضاکنندگان ‌بی‌نام آن را ترسو خوانده است.

ماه گذشته، حدود هزار نفر از پرسنل ارتش، از جمله ۲۰ ژنرال بازنشسته، نامه سرگشاده مشابهی را امضا و منتشر کردند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع، گفته بود امضاکنندگانی که هنوز در حال خدمت یا در نیروی ذخیره ارتش هستند برای سرپیچی از قانونی که آنها را به بی‌طرفی سیاسی ملزم و از اظهار نظر سیاسی و دینی منع می‌کند، تنبیه خواهند شد.

اما مارین لوپن، رهبر "تجمع ملی" از جناح راست افراطی، که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است، از هزار سربازی که نامه ماه گذشته را امضا کردند، حمایت کرد.

در نامه جدید از واکنش دولت فرانسه از "پیش‌کسوتانی" که نامه گذشته را امضا کردند، انتقاد شده است: "آیا آنها جنگیدندکه فرانسه را به یک کشور ورشکسته تبدیل کنید؟"

در ادامه این نامه آمده است: "اگر جنگ داخلی شروع شود، ارتش نظم را در خاک خود حفظ خواهد کرد".

"هیچ کس خواهان چنین وضعیت وحشتناکی نیست، نه ما و نه پیش‌کسوتان ما؛ اما جنگ داخلی در فرانسه در شرف تکوین است و شما این را خوب می‌دانید".

دولت فرانسه اخیرا لایحه‌ای جنجالی را ارائه کرده برای مقابله با آنچه رئیس‌جمهور امانوئل مکرون "جدایی‌طلبی اسلام‌گرایانه" نامیده است.

برخی منتقدان در داخل و خارج، دولت فرانسه را متهم می‌کنند که اسلام را ناعادلانه‌ هدف گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy