Wednesday, May 12, 2021

صفحه نخست » پاسخ غیرمستقیم آیت‌الله خامنه‌ای به سردار سعید محمد

khamsepah_051221.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین سخنرانی خود دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری و مفهوم تحول به اظهارات سردار سعید محمد و گرایش همسو با او در درون سپاه پاسداران در این باره تلویحاً واکنش نشان داد. سخنان رهبر و رد صلاحیت سعید محمد از سوی شورای نگهبان نمی‌تواند بر اختلافات درونی سپاه پاسداران بی اثر باشند.

رهبر حکومت اسلامی ایران، علی خامنه‌ای، در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اسلامی که دیروز سه شنبه ٢١ اردیبهشت ماه برگزار شد با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری "بحث اصلی خود را به تبیین تحول" و تحول‌خواهی اختصاص داد و گفت : "مقصود و هدف تحول حفظ و تقویت اصول و خطوط اساسی انقلاب [اسلامی] است."

علی خامنه‌ای سپس تأکید کرد که "باید در مفهوم کلمۀ تحول دقت کرد"، زیرا به گفتۀ او "مفهوم تحول در ادبیات کشورهای غربی مخالف ایران و سخنان کسانی که در داخل عمدتاً به غرب گرایش دارند"، "در واقع نفی انقلاب و "تحول در اصل و مبانی انقلاب" اسلامی است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رهبر حکومت اسلامی ایران سپس گفت که از نگاه او تحول "تقویت خطوط اساسی انقلاب" و از جمله "اسلامی شدن جامعه است."

او راه رسیدن به چنین "تحولی" را به کارگیری "جوانان مؤمن انقلابی"، "در کنار کارآزمودگان و مجبرین" حکومت اسلامی دانست و افزود : "به نظر من استفاده از جوانان مؤمن و انقلابی در بخش‌های مختلف مدیریتی امکانپذیر است به شرط آنکه دولتی سر کار بیاید که مسئولان بالای آن اطمینان و اعتقاد به جوانان داشته باشند."

علی خامنه‌ای در پایان سخنانش حضور گستردۀ رأی‌دهندگان در انتخابات پیش رو را "موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور " خواند و گفت : "فردی که معتقد است نمی‌توان از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی کاری در داخل انجام داد، لایق حکمرانی بر مردم نیست." او گفت : "کسانی باید بر سر کار بیایند که معتقد به مردم و جوانان باشند [...] عملکرد انقلابی داشته باشند و حقیقتاً عدالتخواه و ضد فساد باشند."

به تازگی سردار سعید محمد، فرماندۀ پیشین قرارگاه خاتم الانبیاء، که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شده، گفته است که مردم از وضعیت کنونی و به ویژه وضعیت معیشتی خود و اقتصاد کشور به ستوه آمده‌اند و منشاء مشکلات را کارگزاران فاسد، ناکارآمد و نالایق جمهوری اسلامی دانسته و خواستار "تحولی عظیم در نحوۀ حکمرانی" کشور هستند.

شورای نگهبان در آخرین مصوبۀ خود در خصوص شروط نامزدی نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که از نظر این شورا تنها نظامیان سرلشگر به بالا صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارند. با این سخن شورای نگهبان نامزدی سرتیپ سعید محمد را در انتخابات آینده از پیش منتفی اعلام کرد.

به نظر می‌رسد که اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای نیز در خصوص مفهوم تحول در انتخابات آینده واکنشی به اظهارات سردار سعید محمد و گرایش همسو با او در درون سپاه پاسداران از جمله فرماندۀ پیشین سپاه محمدعلی جعفری باشد. رد صلاحیت سعید محمد از سوی شورای نگهبان و سخنان آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌توانند بر اختلافات درونی سپاه پاسداران بی اثر باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy