Friday, May 14, 2021

صفحه نخست » محسن هاشمی و علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند

farda14.jpgرادیو فردا - علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس ایران، و محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، روز شنبه ۲۵ اردیبهشت با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

علی لاریجانی پس از ثبت نام در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد، وضعیت کنونی، نتیجه اقدامات عده‌ای است «با صدای بلند همبستگی ملت را مخدوش کردند.»

رئیس اسبق مجلس اضافه کرد: «به دلیل پیچیدگی و چندلایه بودن آن ساده لوحی است که فکر شود با چند اقدام پوپولیستی مسأله قابل حل است یا کلید جادویی وجود دارد.»

مقامات ستاد انتخابات ایران روز گذشته اعلام کردند که ۳۰۴ نفر تاکنون برای داوطلبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.

طی روزهای گذشته شماری از چهره‌های اصولگرا و اصلاح طلب مانند، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسبق ایران، مصطفی تاج زاده، معاون سابق وزارت کشور در دوران اصلاحات ثبت نام کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد با حضور در ساختمان وزارت کشور گفته بود در صورتی که رد صلاحیت شود، در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

ده‌ها تن از طرفداران محمود احمدی نژاد در مسیر به سمت وزارت کشور او را تا در ورودی این وزارتخانه همراهی کرده و شعارهایی به نفع او سر می‌دادند.

مصطفی تاجزاده هم روز گذشته به اتفاق همسرش به ستاد انتخابات وزارت کشور رفته بود گفت: «مشارکت زمانی موجه است که انتخابات معنادار باشد و تنها در صورتی انتظار شرکت گسترده مردم منطقی است که انتخابات رقابتی باشد.... در انتخابات فرمایشی رای‌ دادن توجیه ندارد.»

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری که ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه، ۲۵ همین ماه ادامه خواهد داشت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر، روستا و عشایر و همین‌طور انتخابات خبرگان رهبری به صورت همزمان ۲۸ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد. شورای نگهبان در دهه‌های اخیر با رد صلاحیت‌ها گسترده داوطلبان عملا فضای رقابت در انتخابات‌ها در ایران را تعیین کرده است.

پیش از این شماری از چهره های سیاسی خواستار تحریم این انتخابات شده‌اند.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و از چهره‌های جنبش سبز، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای خواستار «تحریم فعال» این انتخابات شد.

آقای قدیانی در این بیانیه‌ای به رد صلاحیت‌های گسترده داوطلبان نمایندگی شوراهای شهر و ابلاغیه اخیر شورای نگهبان که در آن تعاریف تازه‌ای از شرایط ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده بود.

ابوالفضل قدیانی تصریح کرده بود که شرکت در انتخابات،‌ «مشروعیت‌بخشی به نظام استبدادِ دینی و شخص علی خامنه‌ای دیگر با هیچ منطقی قابل دفاع نیست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy