Tuesday, May 18, 2021

صفحه نخست » «رهبرى اجازه بازداشت کرباسچى را ندادند»

ensaf17-1.jpgمنبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷

به‌ کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهار‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۷۷

شب براى بازدید، به منزل آقاى خاتمى رییس‌جمهور رفتیم. درباره مسأله شهردار تهران، آیت‌الله منتظرى، قیمت نفت، مسایل آقاى مهاجرانى در پاریس و استکهلم و مسایل قوه قضاییه مذاکره‌ کردیم. گفت رهبرى گفته‌اند که اجازه بازداشت آقاى کرباسچى شهردار تهران را نداده‌اند و موافقت کرده‌اند که آقایان ابراهیم امینى و محمد مؤمن و سیدحسن طاهرى خرم‌آبادى با آیت‌الله منتظرى، ملاقات مرتب داشته باشند، ولى نظر خود آنها این است‌ که باید جمع زیادى از علما - مثلاً بیست نفر- اجازه ملاقات و دیدار داشته باشند. گفت، امیر عبدالله ولیعهد عربستان سعودی در نامه‌اش، خیلى از سفر و خود من تمجید کرده و خواسته که ایشان به مکه برود. من تأکید کردم، مسأله اصلاح قیمت نفت را پیگیرى کنند.

در گزارش‌ها تصویب بودجه در مجلس‌آمریکا، براى جلوگیری از خطر موشک‌هاى ساخت ایران، مورد توجه است.

پنج‌شنبه ۱۳ فروردین

در گزارش‌ها، عذرخواهى مدیرکل یونسکو از آقاى مهاجرانى وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر دو روز پى در پى حمله به ایشان در اجلاس سوئد و پرتاب تخم‌مرغ که به سر و صورتش هم اصابت کرده، دیده می‌شود.

جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۷۷

تمام وقت در خانه بودم. فائزه، نماینده تهران گزارشى از تهیه مقدمات انتشار روزنامه زن را داد که بناست در ماه خرداد منتشر شود و فاطى از اقداماتى گزارش داد که براى ساخت مرکزی مدرن براى بیماران سرطانى نموده است.

مبادله اسرا بین ایران و عراق مورد توجه است. عراق ۱۱۲ اسیر ایرانى را آزاد کرده، در مقابل، ایران ۱۸۰۰ اسیر عراقى را آزاد کرده و به نسبت اسراى موجود تنظیم شده است. قبلاً عراق مدعى بود که به جز ۶۷ اسیر انتفاضه اسیر دیگرى از ایران ندارد. قرار است آزادسازى ادامه یابد.

در گزارش‌ها از اقداماتى براى لغو اعلان اعتصاب نجف‌آباد خبر مى‌رسد. آقاى خاتمى رییس‌جمهور هم در ملاقات پریشب گفت که از طریق طرفداران خودِ آیت‌الله منتظرى، مشغول اقدام است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy