Tuesday, May 18, 2021

صفحه نخست » اطلاعیه سازمان‌های جبهه ملی ایران در اروپا در اندوه درگذشت سعید میرهادی شاعر ایراندوست ساکن آلمان

said.jpgدر اندوه درگذشت دوستی ارجمند
سعید میرهادی
شاعر و ایراندوست آزادیخواه گرانمایه

با دریغ و اندوه بسیار از درگذشت دوست گرانقدرمان سعید میرهادی آگاهی یافتیم.
سعید میرهادی ایرانی آزاده‌ای بود که از جوانی دل در گرو آزادی کشور و ملت داشت. او از پیروان نهضت ملی و یاران جبهه ملی ایران در اروپا بود. با گام نهادن در راه نهضت ملی دکتر مصدق او در اروپا همچنین به صفوف جنبش دانشجویی و سازمان سرتاسری آن کنفدراسیون محصلین و دانشجویان ایرانی نیز پیوست و فعالانه در مبارزات آن در راه رعایت حقوق بشر در کشور و بازگشت آزادی‌های دموکراتیک به ایران کوشید. در این چارچوب او از پذیرفتن مسئولیت‌های خطیر هم خودداری نکرد و با عضویت در هیأت دبیران نیز سهم خود را در بالاترین سطح این مبارزات اداکرد.

سعید میرهادی در عین حال شخصیتی فرهیخته و سرشار از شور و استعداد هنری نیز بود. او با فراگیری زبان و ادبیات آلمانی تا حد ادیبان این کشور چنان آثار شاعرانه‌ای در این زبان خلق کرد که منقدان این زبان را به تحسین واداشت. آثار شاعرانه‌ی او به زبان گوته و هولدرلین منتشر می‌شد و او از این راه جوائز پرارجی نیز از صاحبان این زبان دریافت کرد. او به دلیل صفات برجسته‌ی انسانی و هنری خود نه تنها در میان دوستداران ادبیات آلمانی بلکه در میان هموطنان خود نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود.
او با همه‌ی دلسپردگی به ادبیات هیچگاه از ادای وظیفه نسبت به نهضت ملی و در قبال خدمتگزاران آن دریغ نکرد چنان که پس از حوادث ۵۷ نیز، به دنبال قتل ناجوانمردانه‌ی شاپور بختیار در مراسم بزرگداشت او که از سوی نهضت مقاومت ملی ایران، شعبه‌ی آلمان فدرال برگذار شد، با بیانات خود و قرائت یکی از آثارش به زبان آلمانی نفرت خود از این حادثه‌ی شوم را بیان داشت.
میرهادی هم از جهت رفتار اجتماعی و سیاسی و هم از جهت سجایای برجسته‌ی انسانی یک دوست و هم میهن استثنائی بود.
در این ضایعه‌ی بزرگ و دردناک، ما درگذشت سعید را به خانواده‌ی گرانقدر وی، به همه‌ی یاران و دوستداران او در نهضت ملی و به همه‌ی آزادیخواهان و آزادگان ایرانزمین تسلیت می‌گوییم و یادش را همواره گرامی می‌داریم.
۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy