Wednesday, May 19, 2021

صفحه نخست » جانشین فرمانده ناجا برخی کاندیداها را «وطن‌فروش» و «مزدور» خواند

ghasemi.jpg کیهان لندن - جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه «دشمن دنبال این است که انتخابات ما پرشور برگزار نشود اما کور خوانده» گفته است که «خود را بیشتر از قبل برای برخورد با افرادی که سعی در برهم زدن آرامش انتخابات دارند، آماده می‌کنیم.»

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرده نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد. وی مدعی شده که «دشمن دنبال این است که انتخابات ما پرشور برگزار نشود اما کور خوانده است. مردم ایران هم پرشور خواهند آمد و هم با تاثیر می‌آیند. مردم ایران نتیجه اعتقادات و بصیرتشان را به دشمن تحمیل خواهند کرد.»

سردار قاسم رضایی افزوده است: «ناجا مسئولیت حفظ آرامش و امنیت انتخابات را بر عهده دارد. قطع به یقین خود را بیشتر از قبل برای برخورد با افرادی که سعی در برهم زدن آرامش انتخابات را دارند، آماده می‌کنیم البته ما دغدغه‌ای در حوزه آرامش مردم نداریم اما باید همیشه برنامه‌های خود را مرور کنیم. راهبرد نیروی انتظامی جلوتر بودن از زمان است. بطور قطع با هر توطئه‌ای که از سمت آن طرف آب‌ها یا در همین کشور برخورد می‌شود و فتنه‌ها را در محفل‌هایشان خفه می‌کنیم.»

جانشین فرمانده ناجا گفته که «هر فتنه‌گری با هر عنوانی و با هر لباسی بخواهد آرامش مردم را بر هم بزند، آن را در نطفه خفه می‌کنیم.»

مطالب بیشتر در کیهان لندن

او بلافاصبه به رفتار برخی داوطلبان نامزدی در انتخابات اشاره کرده و گفته که «برخی از افراد مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند که وقتی آن را بررسی می‌کنیم جز وطن‌فروشی چیزی ندارد. این افراد عِرق ملی را از دست داده‌اند و خود را نوکر و مزدور آن طرف آب‌ها می‌داند.»

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری اسلامی برای گزینش هشتمین رئیس دولت یا «رئیس جمهور» قرار است روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود. همزمان دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز برگزار خواهد شد.

از انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل نارضایتی‌های عمومی و کاهش شدید مشروعیت نظام استقبالی صورت نمی‌گیرد و مقامات جمهوری اسلامی نگران حضور کمرنگ مردم پای صندوق رأی هستند. از نظر کارشناسان، عملکرد جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی که سبب گستردگی فقر و فلاکت در جامعه شده و اقداماتی چون شلیک عمدی به هواپیمای مسافربری اوکراینی و سرکوب و کشتار سازمان‌یافته مردم در اعتراضات دی ۹۶ و آبان ۹۸، و همچنین صدور و اجرای حکم اعدام برای شرکت‌کنندگان در اعتراضات سراسری و روح‌الله زم روزنامه‌نگار منتقد نظام از عوامل موثر بر ریزش پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی است.

اکنون کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات زمان باقی مانده و هنوز مشخص نیست نامزدهای نهایی چه کسانی هستند. ثبت‌نام از داوطلبان در هفته گذشته صورت گرفت و قرار بود شورای نگهبان تا فردا جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ نام نامزدهای نهایی انتخابات را اعلام کند اما به گفته سخنگوی شورای نگهبان روند بررسی صلاحیت داوطلبان پایان نیافته و این شورا از فرصت اضافه که از سوی وزارت کشور در نظرگرفته شده استفاده خواهد کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات گفته است که «شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ها به جمع‌بندی نهایی نرسید و این شورا از مهلت ۵ روزه دوم استفاده می‌کند.»

سخنگوی شورای نگهبان افزوده که «ما امروز صبح و بعد از ظهر جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان را داشتیم و با توجه به گزارش‌های کارشناسی و دقت اعضای محترم بررسی‌ها ادامه دارد و ما به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم و باید از ۵ روز دوم مهلت قانونی خود برای بررسی‌ها استفاده کنیم.»

از سوی دیگر در حالی ۵۹۲ نفر برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که شورای نگهبان اعلام کرده فقط صلاحیت ۴۰ نفر از این افراد بررسی خواهد شد.

عباس کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان شامگاه یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت که «من فردا آمار دقیق‌تر را اعلام می‌کنم اما فکر می‌کنم چیزی حدود ۴۰ نفر طبق مصوبه شورای نگهبان مدارک خود را به وزارت کشور داده‌اند.»

عباس کدخدایی گفت: «مدارکی که قبلاً بود همان دو قطعه عکس و فرم‌ ثبت‌نام بود اما الان با توجه به مصوبه شورای نگهبان، مدارک تحصیلی، سوابق کار و عدم سوء پیشینه مدارکی بود که در مصوبه ما داشتیم و افراد ملزم بودند که آن را به شورای نگهبان ارسال کنند.»

سخنگوی شورای نگهبان افزود که «ما اسامی را دریافت کردیم و طبیعتاً آنچه برای ما اعتبار دارد همان شرایطی است که از سوی شورای نگهبان ارسال شده است یعنی بقیه افرادی را که مدارک اعلامی را تحویل ندادند اصلاً بررسی نمی‌کنیم چون آن ثبت‌نام را به‌ رسمیت نمی‌شناسیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy