Thursday, May 20, 2021

صفحه نخست » نتانیاهو فاش کرد که ایران یک پهپاد حامل مواد انفجاری به روی اسرائیل پرتاب کرده است

netanyahu.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در ملاقات با وزیر امور خارجۀ آلمان هایکو ماس گفت که اوائل هفتۀ گذشته و همزمان با آغاز حملات موشکی حماس و جهاد اسلامی علیه اسرائیل ارتش این کشور یک پهپاد ایرانی مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی حریم هوایی شهر بیت‌شنان در اسرائیل سرنگون کرده است.

بنیامین نتانیاهو افزوده است که پهپاد ایرانی از طریق سوریه یا عراق به سوی اسرائیل پرتاب شده بود و به گفتۀ نخست وزیر اسرائیل این دومین بار است که حکومت ایران پهپاد مسلح به مواد انفجاری به سوی اسرائیل پرتاب می‌کند.

در سال ۲۰۱۸ یک پهپاد ایرانی از خاک سوریه به شمال اسرائیل پرتاب شد. اما، یک هلیکوپتر ارتش اسرائیل آن را پیش از اصابت به هدف منهدم کرد. در پاسخ به این اقدام، نیروی هوایی ارتش اسرائیل شماری از مواضع ایران در سوریه را بمباران کرد.

اظهارات امروز نخست وزیر اسرائیل همزمان است با درگیری‌های نظامی اسرائیل و سازمان حماس که با حملات موشکی دو گروه بنیادگرای فلسطینی، حماس و جهاد اسلامی، آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

عربستان سعودی ایران را متهم می‌کند که به همین شیوه یعنی با پرتاب پهپادهای حاوی مواد انفجاری و موشک تأسیسات نفتی عربستان را در سال ۲۰۱۹ منفجر کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy