Thursday, May 20, 2021

صفحه نخست » در پرونده مرگ دیگو مارادونا هفت نفر متهم به قتل عمد شدند

maradona_052021.jpgدویچه وله - هفت تن از اعضای تیم پزشکی معالج ابرستاره پیشین فوتبال متهم هستند، برای جلوگیری از مرگ او به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند. در صورت اثبات جرم، آنها میان هشت تا ۲۵ سال زندان محکوم خواهند شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از محافل قضایی آرژانتین روز پنجشنبه، ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) گزارش داد که هفت نفر در رابطه با درگذشت دیگو آرماندو مارادونا به "قتل عمد" متهم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، لئوپولدو لوکه، جراح مغز و اعصاب که مارادونا را عمل کرده بود، آگوستینا کوزاچف، روانپزشک و کارلوس دیاز، روانشناس در میان متهمان هستند.

اگر جرم این افراد ثابت شود، آنها به حبس میان هشت تا ۲۵ سال محکوم خواهند شد.

یک گروه کارشناسی در مورد مرگ مارادونا تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که او از مراقبت‌های پزشکی کافی برخوردار نبوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، ابرستاره پیشین فوتبال "برای مدتی طولانی و آزاردهنده" به حال خود رها شده بود.

متهمان اجازه خروج از کشور را ندارند و باید برای تحقیقات قضایی از ۳۱ مه تا ۱۴ ژوئن در دسترس باشند.

"قتل عمد"

این پرونده با شکایت دو دختر از پنج دختر مارادونا علیه لوکه آغاز شد. آنها او را مسئول وخیم‌شدن وضعیت پدرشان پس از جراحی مغز در اکتبر ۲۰۲۰ می‌دانند.

دادستان‌پرونده معتقد است که مرگ مارادونا نتیجه سهل‌انگاری تیم معالج نبوده است، بلکه آنها آگاه بوده‌اند که مارادونا قرار است بمیرد و برای جلوگیری از آن اقدام نکرده‌اند.

از قرار معلوم دادستان‌ها به یک سری پیام‌های ضبط شده دست یافته‌اند که نشان می‌دهند تیم پزشکی می‌دانسته است، مارادونا در ماه‌های آخر زندگی‌اش از الکل، داروهای روان‌گردان و ماری‌جوانا استفاده کرده است.

بازیکن افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین در روز ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی درگذشت. علت مرگ او، ایست قلبی اعلام شد.

مارادونا به دلیل لخته‌شدن خون در مغز، در بیمارستانی در بوئنوس آیرس جراحی شد. به گفته تیم پزشکی معالج او، عمل جراحی موفقیت‌آمیز بوده است و از این‌رو او دوره استراحت خود را در منزل سپری می‌کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy